سیاسی

سفر نماینده ویژه امریکا در امور یمن به عربستان و عمان

وزارت خارجه امریکا خبر داد فرستاده ویژه کشورش در امور یمن، برای رایزنی درباره توقف حملات انصارالله، در هفته جاری به عربستان و عمان سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا در شامگاه دوشنبه (1 آوریل) اعلام کرد تیم لیندرکینگ فرستاده ویژه کشورش در امور یمن، در هفته جاری به عربستان و عمان سفر خواهد کرد.

به گزارش «آناتولی» وزارتخانه مذکور در بیانیه ای که در پایگاه الکترونیکی خود منتشر کرد نوشت، لیندرکینگ این هفته برای دیدار با شرکای خود به عربستان و عمان سفر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است وی در این دیدار ها درباره نیاز فوری توقف حملات انصار الله در دریای سرخ و خلیج عدن که پیشرفت در روند صلح در یمن را تضعیف می کند و رساندن کمک های بشردوستانه به یمن و دیگر کشورهای نیازمند گفت وگو خواهد کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد امریکا قاطعانه به حمایت از صلح دائم در یمن و کاهش بحران های پیچیده انسانی و اقتصادی که به ملت یمن آسیب وارد می کند، پایبند است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، لیندرکینگ با همتایان منطقه ای خود درباره اقدامات لازم برای آرام کردن اوضاع کنونی و تمرکز مجدد بر برقراری صلح پایدار در یمن نشست خواهد داشت.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا