سیاسی

تداوم درخواست‌های بین‌المللی برای تحقیقات درباره شهادت امدادگران در غزه

محکومیت‌ و درخواست‌های بین‌المللی از زمان شهادت 7 عضو سازمان امدادی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حملات رژیم صهیونیستی به شهر «دیر البلح» در مرکز نوار غزه، برای آغاز تحقیقات متوقف نشده است.

میدل ایست نیوز: از زمان شهادت 7 عضو سازمان امدادی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حملات رژیم صهیونیستی به شهر «دیر البلح» در مرکز نوار غزه، محکومیت‌ و درخواست‌های بین المللی برای آغاز تحقیقات متوقف نشده است.

به گزارش العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای این حادثه غم انگیز عذرخواهی کرد و گفت تحقیقاتی در این باره آغاز می‌شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا، بریتانیا و لهستان خواستار تسریع این تحقیقات و انتشار علنی نتایجی شدند که شهروندان آن‌ها در میان کشته‌شدگان این حادثه قرار دارد.

بسیاری از فعالان و ناظران، تعهد اسرائیل به تحقیقات را زیر سوال بردند و حادثه ژانویه گذشته در میدان کویت در شمال غزه، مکانی که بیش از 100 غیرنظامی فلسطینی منتظر کامیون‌های کمک، با گلوله‌های نیروهای صهیونیست کشته شدند را یادآور شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این حادثه بر اثر هجوم غیرنظامیان به کامیون‌های کمک رخ داد که شماری از آن‌ها در زیر دست و پاه‌ها له شدند و برخی با نزدیک شدن به پست‌های بازرسی رژیم صهیونیستی از موانع سقوط کردند.

فجایع پیشین

کشته شدن امدادگران سازمان امدادی بین‌المللی «آشپزخانه مرکزی جهانی» اولین مورد نیست، چرا که از 7 اکتبر گذشته آغاز جنگ در نوار غزه موارد دیگری نیز رخ داده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد این موضوع را شامگاه روز گذشته در توییتی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت: «حملات اسرائیل به امدادگران «آشپزخانه مرکزی جهانی»، تعداد کشته‌شدگان امدادگر از آغاز جنگ در نوار غزه را به 196 نفر رساند.»

گوترش افزود، در میان این قربانیان، بیش از 175 نفر از کارمندان سازمان ملل متحد هستند.

حملات اسرائیل از 7 اکتبر، 173 کارمند سازمان ملل را کشته و 161 تاسیسات این سازمان را هدف قرار داده است.

به گفته چارلز لیستر، مدیر بخش مبارزه با تروریسم در موسسه خاورمیانه، حملات رژیم صهیونیستی منجر به کشته شدن حدود 409 غیرنظامی که در اماکن مورد حمایت سازمان ملل قرار داشتند، شده است.

بر اساس بیانیه‌های رسمی «آنروا»، رژیم صهیونیستی همچنین چندین بار کاروان‌های کمک‌رسانی و کامیون‌های متعلق به این نهاد امدادی را هدف قرار داده است.

سازمان امدادی «آشپزخانه مرکزی جهانی» امریکا، در بیانیه روز گذشته تاکید کرد، کاروان‌های وابسته به این نهاد هنگام خروج از انبارهای شهر «دیر البلح» با وجود هماهنگی با ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته‌اند.

«آشپزخانه مرکزی جهانی» با اعلام تعلیق همه فعالیت‌های خود در نوار غزه، از افزایش تعداد کشته‌شدگان این نهاد به 7 نفر خبر داد.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا