سیاسی

گوترش خواستار تحقیق مستقل درباره جنایات رژیم صهیونیستی شد

دبیر کل سازمان ملل متحد، تحقیقات مستقل در خصوص کشتار کارکنان نهادها و سازمان‌های بشردوستانه در غزه را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد،  انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار تمام 196 کارمند سازمانهای بشردوستانه و نه فقط هفت کارگر آشپزخانه مرکزی جهانی به دست رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش الشرق الاوسط، این درخواست توسط  اعضای شورای امنیت نیز تکرار شد و آنها همچنین خواستار برقراری آتش بس فوری و دادن مجوز برای ورود بدون مانع  کمک های بشردوستانه به فلسطینیان در نوار غزه شدند.

این اظهار نظر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بیانگر  آن است که نتایج اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی از نیروهای ارتش کافی نیست.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به کشتار  بیش از 32 هزار نفر در نوار غزه و مجروح شدن بیش از 75 هزار نفر دیگر که اکثریت قریب به اتفاق آنها زنان و کودکان هستند؛ تصریح کرد احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه به صورتی درآمده است که باید برای آن به مرثیه نشست.

وی درد و رنج  ساکنان غزه را بی مانند توصیف کرد و افزود وقتی درهای کمک بسته می شود، درهای قحطی و گرسنگی  باز می شود. بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه اکنون با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند و هیچ چیزی نمی تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند.

 

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا