خبر اولسیاسی

رئیس پارلمان عراق بعد از تعطیلات عید فطر تعیین می‌شود

نمایندگان پارلمان عراق از عزم جدی خود برای تعیین ریاست پارلمان و رسیدگی به جدول‌های بودجه بعد از تعطیلات عید فطر خبر دادند.

میدل ایست نیوز: شماری از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به اینکه هیچ نشانه ای دال بر تغییر قانون انتخابات این کشور وجود ندارد تاکید کردند تحرکاتی جدی برای حل بحران انتخاب رئیس جدید پارلمان پس از تعطیلات عید سعید فطر صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، یحیی العیثاوی از نمایندگان فهرست «تقدم» در برنامه تلویزیونی «زیر دو خط» در شبکه العراقیه اعلام کرد ریاست پارلمان نمایندگان بر اساس نتایج انتخابات و توافقات سیاسی متعلق به اهل سنت است، اما  برخی گروهها و جناح‌ها تلاش می کنند از این حق سیاسی عبور کنند.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب سریع رئیس پارلمان افزود: تاخیر در انتخاب رئیس پارلمان ما را در برابر مشکلات و چالش های جدید و مختل شدن فعالیتهای مجلس قرار خواهد داد.

این نماینده پارلمان افزود که در میان نیروهای سیاسی درباره تغییر قانون انتخابات صحبت می‌شود، اما به طور جدی در مجلس چنین جیزی مطرح نشده است و نشانه‌هایی از آن دیده نمی‌شود، اما حزب تقدم قصد تغییر قانون انتخابات را ندارد.

«عدی عواد» از جنبش صادقون نیز با اشاره به تحویل جدولهای سه گانه بودجه به مجلس بعد از عید فطر تصریح کرد: موضوع ریاست پارلمان متعلق به اهل سنت است ولی ما وارد پیچ و خم های بسیاری شده ایم و  امیدواریم موضوع انتخاب رئیس پارلمان بعد از تعطیلات عید فطر قطعی شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا