اقتصادیخبر اول

عراق در آستانه رسیدن به تولید روزانه 5 میلیون بشکه نفت

وزیر نفت عراق از نزدیک شدن توان و ظرفیت استخراج نفت این کشور به 5 میلیون بشکه در روز خبر داد.

میدل ایست نیوز: حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق  روز جمعه با اشاره به کشف میادین گازی و ظرفیت تولید نفت اعلام کرد عراق به ظرفیت استخراج تا 5 میلیون بشکه در روز نزدیک شده است و از لحاظ حجم ذخایر گاز نیز در رتبه دوازدهم جهان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی با اشاره به وجود ذخایر بزرگ و عظیم در مناطق غربی،  تاکید کرد این وزارتخانه به دنبال سرمایه گذاری در 15 میدان اکتشافی است و در عین حال به ایجاد پروژه هایی برای سرمایه گذاری 900 میلیون فوت مکعب استاندارد گاز در استان های ذی قار، بصره و میسان چشم دوخته است و این افزون بر 600 میلیون فوت مکعب گاز  طریق شرکت فرانسوی توتال است.

عبدالغنی با اشاره به نقش صنعت نفت در شکل دادن به آینده اقتصاد ملی تصریح کرد: وزارت نفت با وجود محدودیت‌های جدی در بازارهای نفت و محدودیت سهمیه‌بندی کشورهای اوپک به منظور حمایت از ثبات و تعادل قیمت ها، با گام‌های منسجمی در جهت رسیدن به ظرفیت استخراج 5 میلیون بشکه در روز نزدیک می شود.

عبدالغنی تصریح کرد: قراردادها و تلاش های این وزارت در پروژه شرکت فرانسوی توتال که شامل سه پروژه  اصلی علاوه بر تولید نفت است، ادامه دارد و مهمترین فعالیت آن سرمایه گذاری 600 میلیون فوت مکعبی گاز است که در حال حاضر در  5 میدان نفتی مجنون، اللحیس، غرب القرنه 2 و ارطاوی و الطوبه در حال سوزاندن است و طی سه مرحله اجرا خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا