سیاسی

درخواست گروه عربی از شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه

نماینده فلسطین و گروه کشورهای عربی در نشست شورای امنیت خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

میدل ایست نیوز: نماینده فلسطین در نشست شورای امنیت تاکید کرد رژیم صهیونیستی خانه‌های بسیاری را ویران کرده است و خانواده های زیادی را به طور کامل به قتل رسانده و بسیاری از مردم را آواره کرده است  و از رسیدن کمک‌ها  به نوار غزه جلوگیری می کند

به گزارش الجزیره، نماینده فلسطین در نشست شورای امنیت درباره اوضاع منطقه خاورمیانه در سایه  ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه،تاکید کرد این رژیم بیماران و تعداد زیادی از پرسنل پزشکی را در بیمارستان الشفاء، بزرگترین مجتمع پزشکی غزه به قتل رساند. این رژیم حتی به کسانی که تحت حمایت قوانین جنگی هستند رحم نمی کند و شاهد بودیم که کارگران آشپزخانه مرکزی جهان را هدف قرار داد. فقط کافی است که شما فلسطنی باشید یا  برای کمک به فلسطینی ها تلاش کنید تا به هدفی برای قتل به دست رژیم صهیونیستی تبدیل شوید.

نماینده فلسطین تاکید کرد جای بی تاسف است که پس از کشتار تعدادی از بیگانگان به دست رژیم صهیونیستی تازه وضع فلسطینیان در غزه به رسمیت شناخته شد.

از سوی دیگر نماینده عربستان سعودی در نشست شورای امنیت نیز به نمایندگی از گروه کشورهای عربی تاکید کرد جهان از حادثه ای که برای عامل آن تعجب آور نیست، یعنی هدف قرار دادن کاروان آشپزخانه مرکزی، شوکه شده است.

وی تاکید کرد گروه عربی ارتکاب این جنایات علیه امدادگران در نوار غزه را محکوم می کند و از  شورای امنیت می خواهد طبق فصل هفتم درباره اقدامات این رژیم تصمیم بگیرد. گروه عربی همچنین  بر حمایت خود از آنروا که نشان دهنده راه نجات دو میلیون فلسطینی است، تاکید می کند.

این در حالی بود که نماینده رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت ادعا کرد هدف  قرار دادن کارگران در آشپزخانه مرکزی عمدی نبوده و ارتش استانداردها را رعایت نکرده است. ما  از این تحقیقات درس می گیریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا چنین فاجعه ای تکرار نشود.

نماینده رژیم صهیونیستی بار دیگر با آتش بس مخالفت کرد و گفت که فرمول آتش بس فوری روشن است و حماس باید تسلیم شود و همه گروگان ها را آزاد کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا