سیاسی

ترکیه خواستار توقف حمایت امریکا و ناتو از کردهای سوریه شد

ترکیه از امریکا و دیگر همپیمانان خود در سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرد حمایت از کردهای مسلح در سوریه را متوقف کنند.

میدل ایست نیوز: ترکیه با اشاره به حمایت امریکا و غرب از یگان های مدافع خلق کرد، شاخه مسلح نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) به بهانه اینکه این گروه هم پیمان غرب در جنگ با سازمان داعش است، از متحدانش درخواست کرد از آنکارا در نبرد با تروریسم حمایت بی قید و شرط به عمل آورند و از پشتیبانی و حمایت از سازمان های تروریستی به مانند آنچه در سوریه انجام می شود؛ دست بردارند.

به گزارش الشرق الاوسط، شورای امنیت ملی ترکیه تاکید کرد سازمان های تروریستی و حامیان آنها به هیچ وجه جایگاهی در آینده منطقه نخواهند داشت.

این شورا با انتشار بیانیه ای پس از نشست اخیر خود به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دفتر ریاست‌ جمهوری در آنکارا، اعلام کرد به هیچ نحوی برای سازمان‌های تروریستی و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند جایی در آینده منطقه ما نخواهند داشت.

در این بیانیه تاکید شده است این شورا ىر جريان اطلاعات و گزارش مربوط به عملیات قاطع و موفقیت آمیز علیه سازمان های تروریستی حزب کارگران کردستان و  یگان های مدافع خلق کرد و داعش در داخل و خارج از کشور و مقابله با تهدیدات و خطرات علیه وحدت، اتحاد و بقای کشور قرار گرفت.

در همین حال هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، روز گذشته پس از شرکت در نشست وزرای امور خارجه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کنفرانسی خبری در بروکسل تصریح کرد ترکیه از متحدان خود  انتظاراتی دارد و کشورهای عضو ناتو باید حمایت کامل و بی قید و شرط از ترکیه در جنگ علیه تروریسم به عمل آورند.

وی با اشاره تلویحی به امریکا و برخی کشورهای ناتو افزود: ما در این نشست تاکید کردیم  برخی از متحدان ما  نباید به مانند آنچه در سوریه  صورت می گیرد (اشاره به حمایت امریکا و  برخی اعضای ناتو از یگان‌های مدافع خلق کرد) با سازمان‌های تروریستی همکاری کنند چرا که این مساله با روح پیمان ناتو در تعارض و  تضاد است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا