سیاسی

قدردانی گوترش از کمک های مالی عراق به اونروا

دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با کاردار نمایندگی دائم عراق در سازمان ملل متحد، از کمک های مالی سخاوتمندانه عراق به اونروا قدردانی و تشکر کرد.

میدل ایست نیوز: عباس کاظم عبید، کاردار نمایندگی دائم عراق در سازمان ملل متحد و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، گوترش در ابتدای این دیدار از کمک های مالی سخاوتمندانه عراق به اونروا قدردانی و تشکر کرد و این عمل را گامی مهم در راستای حمایت انسان دوستانه دانست.

از طرفی دیگر عبید اشاره کرد کمک های مالی عراق به اونروا در راستای اجرای تعهدات این دولت برای از بین بردن رنج ملت فلسطین و فاجعه انسانی جاری در آن و توانمندسازی اونروا در راستای تداوم در اجرای وظایف و مقابله با چالش های مالی این سازمان در شرایط و اوضاع کنونی فلسطین است.

در ادامه این دیدار دو طرف درباره تحولات مربوط به مساله فلسطین گفت وگو کردند و به تبادل نظر درباره اوضاع جاری و تلاش های لازم برای دستیابی به ثبات در منطقه و اهمیت اجرای تصمیمات اتخاذ شده توسط سازمان ملل در این خصوص پرداختند.

کاردار نمایندگی دائم عراق در سازمان ملل متحد و دبیرکل سازمان ملل همچنین درباره روابط جاری بین عراق و سازمان ملل و آژانس های ویژه فعال این سازمان در عراق گفت وگو کردند.

عبید نیز از تلاش های سازمان ملل و آژانس های بین المللی در کمک رسانی و حمایت فنی از عراق طی دو دهه اخیر قدردانی کرد و به بررسی تحولات و دستاوردهای دولت عراق در این دوره در زمینه های مختلف پرداخت.

گوترش در پایان از آمادگی سازمان ملل نسبت به تامین نیاز های عراق و تداوم کمک رسانی به این کشور خبر داد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا