اقتصادیسیاسی

وزیر نفت عراق:
عراق جایگاه مهمی در کمیته اوپک پلاس دارد

وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش جایگاه مهمی در کمیته وزارتی اوپک پلاس دارد و نگرش آن به تولید نفت با شرایط بازار در چارچوب سقف اوپک پلاس مرتبط است.

 میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق با اشاره به نقش مهم این کشور در کمیته وزارتی اوپک پلاس اعلام کرد دیدگاه و نگرش عراق با شرایط بازار در چارچوب سقف اوپک پلاس مرتبط است و کاهش تولید یا عدم کاهش به شرایط بازار نفت بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد: کشورش نقش مهمی در کمیته وزارتی اوپک پلاس ایفا می کند در حالی که تصمیم گیری جمعی به واقعیت و شرایط حاکم بر بازار نفت بستگی دارد و تصمیمات مورد نظر با هدف تثبیت بازار و رسیدن آن به تعادل و تاثیر مثبت بر قیمت نفت خام صورت می گیرد..

وی ادامه داد: اگر بازارهای نفت نیاز به تزریق بیشتر نفت داشتنه باشند، مقدار بیشتری نفت به بازار عرضه می شود و در صورتی هم که نیاز به کاهش تولید باشد؛ در این خصوص توافق صورت خواهد گرفت.

وی افزود: طرح‌ها و ابتکاراتی نیز در زمینه کاهش داوطلبانه تولید نفت وجود دارد که با هدف دستیابی به ثبات و تاثیر مثبت بر کشورهای تولید کننده عضو اوپک پلاس و همچنین مصرف کنندگان صورت می گیرد ضمن آنکه دیدگاه و نگرش عراق با اوضاع و شرایط بازار نفت در چارچوب سقف اوپک مرتبط است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد، جلسات کمیته وزیران اوپک به طور منظم برگزار می شود و تاریخ برگزاری آن بر اساس توصیه های جلساتی است که قبل از جلسه اصلی برگزار می شود و این کمیته هر دو ماه یک بار یا چه بسا در مواقعی که شرایط خاصی ایجاب کند، به منظور بررسی شرایط بازار و چالش های پیرامونی آن و موضوع عرضه و تقاضا زودتر تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا