اقتصادیسیاسی

قرارداد راهبردی عراق و کویت برای ترانزیت ارتباطات به اروپا

شرکت ارتباطات و اطلاعات عراق قراردادی راهبردی با کویت برای ترانزیت ارتباطات بین المللی به اروپا از طریق عراق امضا کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت دولتی ارتباطات و اطلاعات عراق امروز یکشنبه قراردادی راهبردی با کویت برای انتقال ارتباطات بین المللی به اروپا از طریق عراق با عبور از ترکیه به شیوه عبور موقت (ترانزیت) امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق که این قرارداد با شرکت «الزاجل» کویت در حضور او امضا شد، گفت که این قرارداد برای تقویت موقعیت استراتژیک عراق در منطقه و افزایش درآمد کشور امضا شده است.

وی افزود که این قرارداد، آغازی برای قراردادها و پروژه های مربوط به کابل دریایی و ترانزیت برای انتقال ارتباطات از کشورهای عضو شورای همکاری و کشورهای جنوب و غرب آسیا به قاره اروپا از طریق گذرگاه های دریایی و زمینی عراق تا ترکیه است.

الیاسری تصریح کرد که این پروژه و پروژه های مشابه دیگر، عراق را به گذرگاه زمینی امن و رقیب برای تنها گذرگاه دریایی بین المللی در منطقه که از کانال سوئز عبور می کند، تبدیل خواهد کرد.

وزیر ارتباطات عراق گفت که این پروژه ها به تقویت ثبات امنیتی کشور به دلیل وجود منافع تجاری و همکاری مشترک با سایر کشورهای منطقه و جهان کمک خواهد کرد علاوه بر اینکه بخش مهمی از نیاز فزاینده کشورها به ظرفیت های بزرگ اینترنت را تامین می کند.

وی اشاره کرد که وزارت ارتباطات عراق به زودی قراردادهای مشابهی با عربستان برای قراردادن سومین کابل دریایی عراق در فاو امضا خواهد کرد و توافق اولیه برای اتصال امارات به فاو و انتقال ارتباطات از طریق اراضی عراق حاصل شده است.

الیاسری گفت که اقدامات دیگری با عمان و بحرین نیز صورت گرفته است و همه کشورهای عضو شورای همکاری تمایل به انتقال ارتباطات از طریق عراق به اروپا دارند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا