سیاسی

در دیدار نچیروان بارزانی صورت گرفت؛
تاکید رشید بر مشارکت تمام طرف‌های سیاسی در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان

رئیس جمهور عراق در دیدار رئیس اقلیم کردستان بر اهمیت رسیدن به آمادگی لازم برای اجرای انتخابات پارلمان در اقلیم و مشارکت همه طرف‌های سیاسی در انتخابات تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه (7 آوریل) در کاخ السلام در بغداد از نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید و بارزانی در این دیدار به اوضاع کلی کشور و تحولات آن به ویژه روابط دولت فدرال و اقلیم کردستان پرداختند.

رئیس جمهور عراق به اهمیت دستیابی به راه حل مناسب برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان اشاره کرد.

رشید همچنین بر لزوم بهره برداری از دستاوردهای مهم در تداوم گفت‌وگو موثر بین دولت فدرال و اقلیم کرستان و حل و فصل دیگر مسائل مورد اختلاف مطابق با قوانین کشور تاکید کرد.

وی در ادامه از صبر و بردباری شهروندان کرد و تحمل شرایط سخت و پیچیده که بر اوضاع معیشیتی آن ها تاثیر گذار بود، قدردانی کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه گفت‌وگو با رئیس اقلیم کردستان بر اهمیت رسیدن به آمادگی لازم برای اجرای انتخابات پارلمان اقلیم کردستان و مشارکت همه طرف های سیاسی در اقلیم در راستای تضمین شفافیت آن که آرمان های شهروندان اقلیم را برآورده می کند، تاکید کرد.

رشید همچنین نقش بازرانی را در ایجاد راه حل برای مشکلات و تقویت روابط بغداد و اربیل ستود.

وی به اهمیت تداوم گفت وگوی موثر بین دو طرف اشاره کرد و آن را تنها راه برای حل مشکلات و عبور از چالش ها دانست.

رئیس اقلیم کردستان نیز به نوبه خود بر دستیابی به راه حل درباره مساله حقوق کارمندان اقلیم و تفاهمات جاری که در تحکیم روابط بین بغداد و اربیل نقش ایفا می‌کند، تاکید کرد.

بارزانی همچنین به اهمیت تقویت همکاری و هماهنگی بین تمام نیروهای سیاسی در راستای حفاظت از امنیت و ثبات عراق اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا