سیاسی

دستور اردوغان برای دریافت گزارش فوری درباره علت شکست حزبش در انتخابات

برخی منابع در حزب عدالت و توسعه فاش کردند که اردوغان دستوراتی را مبنی بر تشکیل کارگروه هایی برای تحقیق درخصوص دلایل شکست سنگین این حزب در انتخابات شهرداری ها صادر کرد.

میدل ایست نیوز: پیامدهای انتخابات شهرداری ها در ترکیه به ویژه با توجه به خسارت هایی که برخی احزاب و در راس آنها حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه متحمل شدند، همچنان ادامه دارد.

به گزارش الشرق الاوسط، برخی منابع در حزب عدالت و توسعه فاش کردند که اردوغان دستوراتی را مبنی بر تشکیل کارگروه هایی برای تحقیق درخصوص دلایل شکست سنگین این حزب در انتخابات شهرداری ها صادر کرد.

بنا به گفته این منابع، اردوغان در نشست شورای مرکزی اجرایی حزب خواستار آماده کردن گزارشی درباره دلایل شکست در این انتخابات و ارائه آن در اسرع وقت شده است.

منابع مذکور گفتند که تیم هایی از این حزب، یک نظرسنجی آزاد متشکل از 40 سوال درباره علت عدم رای به نامزدهای حزب عدالت و توسعه آماده خواهند کرد.

گفتنی است شهروندان ترکیه‌ای 31 مارس برای شرکت در انتخابات محلی و شهرداری‌ها در سراسر این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند. بیش از 61 میلیون شهروند ترکیه‌ای در این انتخابات واجد شرایط رای دادن بودند و 34 حزب سیاسی نیز در آن به رقابت پرداختند که طی آن در دو شهر مهم ترکیه یعنی استانبول و آنکارا، اکرم امام اوغلو، شهردار فعلی استانبول و منصور یاواش، شهردار آنکارا از حزب جمهوری خلق توانستند به پیروزی دست یابند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا