اقتصادیسیاسی

سفیر فلسطین در بغداد خبر داد:
سفر هیئت بلندپایه فلسطینی به عراق برای امضای اسناد همکاری

سفیر فلسطین در بغداد از سفر قریب الوقوع مقامات بلندپایه فلسطین به عراق با هدف امضای یادداشت تفاهم های همکاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: احمد محمود الرویضی سفیر فلسطین در بغداد از سفر قریب الوقوع مقامات بلندپایه فلسطین به عراق با هدف امضای یادداشت تفاهم های همکاری خبر داد.

به گزارش «الفرات نیوز» الرویضی در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت جنگ علیه فلسطین اتفاق جدیدی نیست و هدف از این جنگ ها خالی شدن اراضی فلسطین از مردم آن است.

وی ضمن اشاره به آنکه تجاوزات در غزه باید پایان یابد و کشور فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود گفت: فلسطین مساله مهمی برای عراق به شمار می آید و عراقی ها مساله فلسطین را در اولویت خود قرار می دهند.

سفیر فلسطین در بغداد به ورود کاروان کمک های بشردوستانه عراق به غزه در دو هفته گذشته اشاره کرد و افزود نیروها و مرجعیت های دینی عراق کاروان های کمک های بشردوستانه خود را از طریق اردن ارسال کردند که برخی از این کمک ها وارد غزه شد.

الرویضی ادامه داد عراق با به رسمیت شناختن کشور «اسرائیل» و عادی سازی روابط با آن مخالف است و افزود محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق بارها خواستار توقف تجاوزات به ملت فلسطین در غزه شد.

وی در ادامه به آماده سازی روند سفر مقامات بلندپایه فلسطین به بغداد برای امضای یادداشت های تفاهم بین وزارتخانه های فلسطین و عراق اشاره کرد و پیش بینی کرد در راستای تقویت شراکت های دو جانبه دو کشور پیش از پایان سال جاری یادداشت های تفاهم به امضا برسند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا