سیاسی

بریتانیا: حمام خون در غزه باید متوقف شود/ حمایت از تل آویو بی قید و شرط نیست

نخست وزیر بریتانیا گفت که کشورش از حمام خون در غزه شوکه شده است و تاکید کرد که این جنگ وحشتناک باید پایان یابد.

میدل ایست نیوز: ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت که کشورش از حمام خون در غزه شوکه شده است و تاکید کرد که این جنگ وحشتناک باید پایان یابد.

به گزارش «الجزیره» سوناک در بیانیه‌ای که همزمان با گذشت شش ماه از آغاز جنگ غزه منتشر شد، گفت: ما همچنان از حق اسرائیل برای شکست دادن تهدید حماس و دفاع از امنیت آن دفاع می‌کنیم، اما کل بریتانیا از حمام خون شوکه شده است، ما از کشتن قهرمانان شجاع بریتانیایی که برای نیازمندان در غزه غذا حمل می کردند، وحشت زده شده ایم.

هفت امدادگر، از جمله سه انگلیسی، دوشنبه گذشته در حملات پهپادهای اسرائیلی پس از نظارت بر تخلیه محموله کمکی که توسط یک کشتی از قبرس حمل می شد، در نوار غزه کشته شدند.

سوناک خاطرنشان کرد: «این جنگ وحشتناک باید پایان یابد. گروگان ها باید آزاد شوند. کمک ها باید سرازیر شوند.»

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که «کودکان غزه به یک آتش بس فوری بشردوستانه نیاز دارند که منجر به آتش بس طولانی مدت و پایدار شود» و افزود که این «سریع ترین راه برای آزادی گروگان ها و ارسال کمک است».

وی افزود: «این به نفع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست – که همگی مستحق زندگی در صلح، عزت و امنیت هستند – و همان چیزی است که ما برای رسیدن به آن به کار خود ادامه خواهیم داد».

همزمان دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز به روزنامه «ساندی تایمز» گفت: «حمایت بریتانیا از اسرائیل بدون قید و شرط نیست» و او گفت که «مرگ امدادگران از آشپزخانه مرکزی غم انگیز است و می شد از آن جلوگیری کرد».

کامرون با اشاره به احتمال گسترش «گرسنگی دسته جمعی» در غزه، از رژیم صهیونیستی خواست به قوانین بشردوستانه بین المللی پایبند باشد و وعده های خود برای باز کردن مسیرهای کمک رسانی را عملی کند.

وزیر امور خارجه انگلیس رژیم صهیونیستی را یک «قدرت اشغالگر» توصیف کرد که در قبال ساکنان غزه مسئولیت دارد.

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته تجاوزات ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده است که منجر به کشته شدن بیش از 33 هزار فلسطینی و مجروح شدن ده ها هزار نفر و ویرانی گسترده در نوار غزه و یک بحران انسانی بی سابقه شد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا