خبر اولسیاسی

نشست سران چارچوب هماهنگی عراق با حضور السودانی و بارزانی

سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در عراق، شماری از مسائل کشور و اوضاع کلی آن را در نشستی به ریاست نخست وزیر عراق بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شب گذشته میزبان نشستی سران چارچوب هماهنگی با حضور نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بود.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این نشست، شماری از مسائل کشور و اوضاع کلی آن علاوه بر روند اجرای برنامه دولت و پیشرفت حاصل در تقویت جوانب همکاری مشترک میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان و علاوه بر تکمیل الزامات حل همه مسائل اداری و فنی مشترک بررسی شد.

السودانی در این نشست تاکید کرد که جدیت دولت در اقدام برای تثبیت شراکت سازنده مثمر ثمر، بازتاب مثبتی بر سطح ارائه خدمات به همه عراقی ها در سراسر کشور علاوه بر پیشبرد توسعه فراگیر، اجرای اهداف برنامه دولت برای پاسخ به آرمان های مردم و تحکیم امنیت و ثبات خواهد داشت.

حاضران در این نشست از اقدامات انجام شده در مسیر حل پرونده های مشترک میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق که منجر به پایداری عوامل ثبات وضعیت معیشتی و اقتصادی شهروندان اقلیم کردستان می شود، علاوه بر حمایت از گام های دولت در ایجاد زیرساخت ها و تحقق اصلاحات اقتصادی و تاکید بر حفظ اموال عمومی تقدیر و تشکر کردند.

نچیروان بارزانی، روز گذشته و همزمان با شدت گرفتن اختلافات بغداد و اربیل بر سر پرداخت حقوق کارکنان اقلیم و ازسرگیری صادرات نفت اقلیم، به بغداد سفر کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا