سیاسی

هشدار مصر و سازمان سیا نسبت به تشدید عملیات نظامی در شهر رفح

رئیس جمهور مصر و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا نسبت به تشدید عملیات نظامی در شهر رفح هشدار دادند و بر ضرورت محافظت از غیرنظامیان فلسطینی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز یکشنبه (7 آوریل) با حضور عباس کامل رئیس کل اطلاعات کشورش از ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) استقبال کرد.

به گزارش «القدس العربی» احمد فهمی سخنگوی ریاست جمهور مصر گفت: در این نشست السیسی و برنز درباره تلاش های مشترک مصر، قطر و امریکا برای توقف جنگ در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این دیدار به بررسی تحولات اوضاع میدانی نوار غزه و ضرورت تشدید تلاش ها برای آرام کردن اوضاع نوار غزه و توقف تشدید عملیات نظامی پرداختند.

رئیس جمهور مصر در این دیدار بر ضرورت اقدام جدی برای حل و فصل عادلانه مساله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کرد و نسبت به تشدید دامنه درگیری که به امنیت و ثبات منطقه ای آسیب وارد می کند، هشدار داد.

فهمی گفت دو طرف بر ضرورت محافظت از غیرنظامیان، خطرات تشدید عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب فلسطین و مخالفت قاطعانه با کوچ اجباری مردم فلسطین از خاکشان توافق کردند.

رئیس سیا یکشنبه (7 آوریل) به منظور مشارکت در مذاکرات جدید درباره آرام کردن اوضاع در غزه وارد قاهره شد.

پیش از این یکی از سران جنبش حماس اعلام کرد به زودی هیئتی از این جنبش برای از سرگیری مذاکرات درباره توقف جنگ در غزه به قاهره سفر خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا