اجتماعی

جزئیات رایزنی‌های ایران و عراق برای تردد خودروهای شخصی و اتوبوس در ایام اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران خبر داد که تهران در انتظار توافق نهایی با دولت عراق برای ورود خودروهای شخصی به خاک عراق در ایام زیارت اربعین است.

میدل ایست نیوز: مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران جزئیات رایزنی های تهران و بغداد برای تسهیل حضور زوار ایرانی در عراق در ایام اربعین را تشریح کرد.

به گزارش «ایرنا» میر احمدی با بیان اینکه امروز دوشنبه (8 آوریل) عملیات اجرایی ستاد مرکزی اربعین سال جاری با حضور وزیر کشور ایران آغاز شد، گفت: پیش بینی می کنیم حدود ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین در کشور عراق حضور یابند، لذا استانداران باید برای توسعه مساحت و افزایش کیفیت نگهداری از خودروها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه در سالیان گذشته در مورد وسایل حمل و نقل عمومی غفلت شده است، در این زمینه کمبود جدی داریم، گفت: با وزیر کشور عراق توافق اولیه کردیم که اتوبوس‌های عراق وارد ایران شوند تا زائران ایرانی از داخل خاک کشور به خاک عراق وارد شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ضمن اعلام اینکه در انتظار توافق نهایی با دولت عراق هستیم تا خودروهای شخصی ما بتوانند در ایام زیارتی اربعین وارد عراق شوند، اظهار کرد: اگر توافق نهایی در این زمینه صورت گیرد، سهولت بیشتری برای تردد زائران به همراه خواهد داشت.

میر احمدی درباره آخرین وضعیت توافقات ایران و عراق برای تسهیل زیارت اربعین، گفت: در این مدتی که از توافقات می‌گذرد، قرار بود طرف عراقی آمادگی خود را برای مذاکرات و چگونگی عملیاتی کردن آن را اعلام کند، بنابراین 30 آوریل و اول ماه می برای گفت ‌وگو جهت این موضوع انتخاب شده است.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران در اولین جلسه ستاد اربعین گفت: باید روی تک تک کمبودها و ضعف‌هایی که مردم در اربعین گذشته با آن مواجه بودند، فکر کنیم و برخی از موضوعات را نیز در گفت‌وگو با دولت عراق حل‌وفصل کنیم.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا