اجتماعیاقتصادی

عراق در رتبه اول جهانی فعالیت نیروی کار در بخش دولتی

سازمان بین المللی کار اعلام کرد 40 درصد از نیروی کار عراق در بخش دولتی کشور فعالیت می کنند که این بالاترین درصد در جهان است.

میدل ایست نیوز: سازمان بین المللی کار اعلام کرد 40 درصد از نیروی کار عراق در بخش دولتی کشور فعالیت می کنند که این بالاترین درصد در جهان است.

به گزارش «الصباح» مها قطاع، هماهنگ کننده قطری سازمان بین المللی کار در عراق، گفت بخش دولتی عراق 40 درصد از نیروی کار کشور را جذب کرده است که این بالاترین درصد در جهان به شمار می آید.

از طرفی دیگر نبیل المرسومی کارشناس اقتصادی در آمار حدود 25 درصد از ساکنان عراق، حقوق بگیر هستند.

المرسومی افزود شمار کارمندان استخدام شده به حدود 4 میلیون و 50 هزار نفر می رسد که این شمار، 9 درصد از ساکنان عراق را تشکیل می دهد و درصورتی که بازنشستگان و کارکنان شرکت های دولتی و حمایت اجتماعی را به این افراد اضافه کنیم، این درصد می تواند به 25 درصد برسد.

وی بیان کرد 80 درصد از نیروی کار در کشور بر فعالیت در بخش دولتی تمرکز کردند و اشاره کرد این امر تاثیر منفی بر بودجه خواهد گذاشت چرا که حدود 70 هزار میلیارد دینار از بودجه کشور به این افراد اختصاص داده می شود.

این کارشناس اقتصادی هشدار داد این مقدار قابلیت افزایش دارد چرا که حقوقی که دولت به کارمندان اقلیم کردستان  عراق پرداخت می کند محاسبه نشده است.

70 درصد از درآمدهای نفتی عراق برای پرداخت حقوق کارمندان اختصاص می یابد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا