اجتماعیاقتصادیخبر اول

جزئیات پروژه تازه مصر برای افزایش مدت اقامت گردشگران در قاهره

دولت مصر تلاش برای اجرا و ترویج «پروژه فرهنگی قاهره بزرگ» را آغاز کرده است که هدف آن افزایش مدت زمان تجربه گردشگری در قاهره به 12 روز است.

میدل ایست نیوز: دولت مصر تلاش برای اجرا و ترویج «پروژه فرهنگی قاهره بزرگ» را آغاز کرده است که هدف آن تبدیل پایتخت به مقصدی «جذاب‌تر» برای گردشگران و افزایش مدت زمان تجربه گردشگری در قاهره به 12 روز است.

به گزارش CNN، مصر با 14.9 میلیون گردشگر در طول سال 2023 بیشترین تعداد گردشگر را در تاریخ خود به ثبت رساند و علیرغم تأثیر جنگ غزه بر گردشگری ورودی به ویژه به در مناطق ساحلی دریای سرخ، مقامات این کشور تأکید کرده‌اند که در سه ماهه اول سال جاری میلادی گردشگری به رشد خود ادامه داده است.

مصر قصد دارد با کار بر روی سه محور موازی، تعداد گردشگران ورودی را تا سال 2028 به 30 میلیون گردشگر برساند؛ این سه محور افزایش تعداد صندلی های خطوط هوایی که به مصر می آیند، بهبود تجربه گردشگری و بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده و بهبود وضعیت فضای سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت هتل‌هاست.

بر اساس اطلاعات رسمی، دولت در حال همکاری با شرکت های گردشگری برای ترویج پروژه فرهنگی قاهره بزرگ و قرار دادن آن در برنامه های گردشگری است تا با بازدید از بسیاری از توریست ها و باستان شناسی، مدت اقامت گردشگران را به طور متوسط ​​از 3 تا 4 شب به 12 شب افزایش دهد.

این پروژه شامل تعریف 8 مسیر گردشگری اصلی در قاهره است که تعدادی جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها و مکان‌های باستانی از دوره‌های فراعنه، اسلامی، قبطی و یهودی را دربر می‌گیرد.

«پروژه فرهنگی قاهره بزرگ» شامل 3 تجربه است: نخست بازدید از قاهره فراعنه و مکان‌های باستانی آن شامل منطقه اهرام جیزه، موزه بزرگ مصر و موزه ملی تمدن مصر در منطقه فسطاط است؛ تجربه دوم بازدید از موزه ها و کاخ ها است، مانند موزه مصر در میدان التحریر، موزه هنر اسلامی در باب الخلق، و موزه قبطی در منطقه مصر تاریخی و دیگر موزه های مانند موزه ارابه سلطنتی در بولاق؛ سومین تجربه بازدید از منطقه تاریخی قاهره که دربردارنده آثار تاریخی اسلامی، قبطی، و یهودی و ارگ صلاح‌الدین ایوبی است.

محمد عامر رئیس اداره مرکزی هتل‌ها، مغازه‌ها و فعالیت‌های سیاحتی وزارت گردشگری و آثار باستانی می‌گوید که با توجه به تقاضای بالای گردشگران، این وزارت تلاش می‌کند تا گردشگری در حوزه رودخانه نیل را با افزایش ظرفیت هتل‌های مشرف بر نیل افزایش دهد.

وی گفت که هم‌اکنون حجم ظرفیت هتل‌های مجاور نیل به 260 هتل با بیش از 157 هزار اتاق رسیده است.

احمد عیسی وزیر جهانگردی مصر دستور داد تا تعداد سفرهای آبی از طریق نیل بین قاهره و اسوان را با هدف افزایش بازدیدکنندگان از تمامی اماکن و موزه‌های باستان‌شناسی به‌گونه‌ای که برای ایجاد تجربه‌ای جدید توریستی برای بازدید از نقاط این کشور ایجاد شود، افزایش یابد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا