سیاسی

دیوان پادشاهی بحرین از عفو 1584 محکوم در این کشور خبر داد

دفتر پادشاهی بحرین همزمان با فرارسیدن ایام عید فطر و سالروز به دست گیری قدرت از عفو شماری از محکومان در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، به مناسبت سالروز به دست گیری قدرت و همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، فرمان عفو 1584 نفر از محکومان را در این کشور صادر کرد.

به گزارش اسکای نیوز، بر اساس گزارش خبرگزاری بحرین، این دستور عفو، به موجب اهتمام پادشاه بحرین به حفظ انسجام و استحکام جامعه بحرین و تلاش برای حفاظت از تاروپود اجتماعی آن در چارچوب حفظ منافع عمومی، حقوق فردی و مدنی و با در نظر گرفتن اصول عدالت و حاکمیت قانون صورت گرفته است.

در بیانیه دیوان پادشاهی بحرین آمده است، صدور این فرمان عفو، همچنین با در نظر گرفتن ملاحظات حفظ استقلال قضایی و تطبیق مجازات ها با شرایط انسانی و اجتماعی محکومان و ایجاد فرصت برای ادغام آنان در جامعه با اتکا به بالا بردن ارزشها و موازین حقوق بشر مطابق با خط مشی و رویکرد پادشاهی بحرین و ثقل منطقه ای آن، صورت گرفته است.

حکومت بحرين از سال 2011 که شاهد اعتراضاتی به نحوه زمامداری اقلیت اهل سنت بود، بسیاری از مخالفان به خصوص سران احزاب و فعالان سیاسی و مذهبی شیعه را به زندان انداخت. نهادهای حقوق بشری تاکنون بارها به عملکرد حقوق بشری بحرین اعتراض کرده اند.

مشخص نیست که این عفو پادشاهی شامل چه کسانی شده و اینکه آیا چهره های شاخص شیعه نیز مشمول این عفو شده اند یا نه.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا