سیاسی

قتل عضو برجسته حزب سمیر جعجع اوضاع لبنان را ملتهب کرد

درپی قتل پاسکال سلیمان از اعضای مطرح حزب مسیحی القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور و احزاب و شخصیت‌های لبنانی خواستار حفظ آرامش شدند.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر پیشبرد امور لبنان با تایید خبر ارتش این کشور مبنی بر کشته شدن پاسکال سلیمان، از مقام‌های حزب مسیحی «القوات اللبنانیه»(نیروهای لبنانی)، خواستار حفظ آرامش در این کشور شد.

به گزارش المیادین، دفتر نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان اعلام کرد طرفهایی که پاسکال سلیمان مسئول حزب نیروهای لبنانی را ربودند، قصد ترور و حذف او را داشتند.

میقاتی تاکید کرد ما این اقدام جنایتکارانه را محکوم می کنیم و  به خانواده وی و حزب نیروهای لبنانی تسلیت می گوییم و بر ادامه تحقیقات برای کشف ابهامات این حادثه تاکید می کنیم.

میقاتی افزود: ما از همگان می خواهیم خویشتن داری کنند، عاقل باشند و در این شرایط سخت گرفتار شایعات و احساسات نشوند.

در همین ارتباط فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد اداره اطلاعات بیشتر اعضای باند سوری را که در ربودن پاسکال سلیمان دخیل بودند؛ دستگیر کرده است.

ارتش لبنان اعلام کرد که در تحقیقات مشخص شد فرد ربوده شده هنگام تلاش اعضای باند برای سرقت خودروی او در منطقه جبیل کشته شده  و جسد وی به سوریه منتقل شده است و در همین خصوص فرماندهی ارتش با مقامات سوری برای تحویل جسد هماهنگی های لازم را انجام داده است  و تحقیقات را زیر نظر دادستانی عمومی تکمیل می کند.

حزب اللقوات البنانیه از نیروها و  احزاب و حامیان خود درخواست کرد آرامش خود را حفظ کرده و منتظر دستورات مقامات حزب باشند.

در همین ارتباط، سلیمان فرنجیه، رئیس حزب المرده گفت ما قتل پاسکال سلیمان را که یک اقدام جنایتکارانه و بزدلانه است، محکوم می کنیم و خواستار اقدامات قانونی کامل در این خصوص هستیم.

از سوی دیگر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد ما قتل پاسکال سلیمان را محکوم می کنیم و خواهان توجه و هوشیاری در مورد خطر کشاندن کشور به سوی پیامدهای نامطلوب و ناگوار هستیم.

مفتی جعفری لبنان نیز اعلام کرد ما قتل پاسکال سلیمان را محکوم می کنیم و بر ضرورت جلوگیری از هر گونه گفتمان و اظهار نظر فرقه ای و طائفی یا سیاسی که ممکن است کشور را  به سوی یک فاجعه ملی سوق دهد؛ تاکید می کنیم.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا