سیاسی

موافقت مخالفان سوری با برگزاری جلسات کمیته تدوین قانون اساسی در ریاض

هیأت مخالفان سوری در کمیته قانون اساسی موافقت خود با برگزاری جلسات این کمیته در شهر ریاض را به اطلاع فرستاده سازمان ملل رساند.

میدل ایست نیوز: یکی از منابع مخالفان سوری اعلام کرد هیأت مخالفان این کشور در کمیته قانون اساسی، پس از توقف جلسات این کمیته در شهر ژنو سوئیس به علت مخالفت های روسیه و سوریه، با برگزاری دور بعدی فعالیت های خود در ریاض، پایتخت عربستان موافقت کرده است.

به گزارش العربی الجدید، یک منبع عالیرتبه در هیأت مذاکره کننده مخالفان سوری که از فهرست مخالفان کمیته قانون اساسی منشعب شده است؛ تصریح کرد «بدر جاموس» رئیس کمیته مذاکره سوریه به «گر پدرسن» فرستاده سازمان ملل در سوریه، اطلاع داده است، این هیأت با برگزاری دوره بعدی نشست های کمیته قانون اساسی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی موافق است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این موضوع اکنون در انتظار موافقت عربستان سعودی برای میزبانی از  کار کمیته و موافقت نمایندگان نظام سوریه برای آمدن به ریاض برای تکمیل مسیر قانون اساسی است.

این در حالی است که با گذشت حدود چهار سال از عمر این کمیته و هشت دور از برگزاری جلسات آن، سه طرف شرکت کننده در مذاکرات یعنی مخالفان، نمایندگان نظام سوریه و جامعه مدنی موفق به نوشتن حتی یک ماده از قانون اساسی جدید  این کشور نشده اند.

گفتنی است بدر جاموس رئیس کمیته مذاکره سوریه روز جمعه گذشته با گر پدرسن فرستاده سازمان ملل، در شهر آنکارا پایتخت ترکیه اوضاع سوریه، ضرورت تسریع راه حل سیاسی و  مسئولیت شورای امنیت را برای یافتن سازوکارهای الزام آور برای اجرای دقیق و کامل قطعنامه 2254  مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا