سیاسی

نصرالله: همه طرفها حق پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونیستی را پذیرفته‌اند

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد رژیم صهیونیستی نتوانسته است بعد از قریب به نیم سال جنگ در غزه هیچکدام از اهداف خود را محقق کند و حق طبیعی ایران است که به حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری اش پاسخ دهد.

میدل ایست نیوز: حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت: حمله به کنسولگری ایران، به معنای حمله به ایران و نه فقط به سوریه است و در واقع یک سرزمین ایرانی مورد حمله قرار گرفته است و پس از بررسی اطلاعات، مشخص شد  آمریکایی‌ها، خود اسرائیل و تمام دنیا پاسخ ایران به این حمله را پذیرفته اند و این یک حق طبیعی برای ایران است که به این تجاوز  پاسخ بدهد.

به گزارش رادیو النور، دبیر کل حزب الله در ادامه خاطر نشان کرد تماس اخیر بایدن رئیس جمهور امریکا  با نتانیاهو دلیلی بر این است که  امریکایی ها می توانند هر چه بخواهند به اسرائیل تحمیل کنند. این در حالی است که  نتانیاهو از واقعیت‌ها جدا شده است و دیروز یکشنبه ادعا کرد  به پیروزی رسیده است ، در حالی که همه دنیا به او  می‌گویند  تو  نبرد را باخته ای .

نصر الله افزود: بایدن مدعی شد  که به دلیل کشته شدن امدادگران، نتانیاهو را تحت فشار قرار داده و از او خواسته است اقداماتی انجام دهد. ما شاهد بودیم رئیس ستاد ارتش رئیس ستاد تیپ ناحال را  را برکنار و فرمانده  منطقه جنوب را توبیخ کرد و این طبق عرف نظامی موضوع بزرگی است.

دبیر کل حزب الله  با اشاره به سرنگونی یک فروند  پهپاد هرمس 900 ، تاکید کرد پس از این اتفاق بازار این هواپیمای جهانی از نظر تجاری و نظامی فروپاشید و این یک اقدام کیفی و  بسیار مهم بود. این در حالی بود که  دشمن صهیونیستی سرنگونی هواپیما را عبور از خطوط قرمز  خود می دانست  ولی ما به او می گوییم: چه کسی گفته  است که ما از خطوط قرمز شما عبور نمی کنیم؟

دبیر کل حزب الله با اشاره به حادثه ربوده شدن یکی از اعضای حزب القوات اللبنانیه تاکید کرد نمی توان به راحتی از کنار آنچه دیروز اتفاق افتاد به راحتی گذشت .

نصر الله ابراز امیدواری کرد  خداوند لبنان را از شر نزاع ناشی از کینه و توطئه خارجی حفظ کند.

منبع
رادیو النور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا