سیاسی

امیرعبداللهیان: ایران به تلاش‌ها برای توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه ادامه خواهد داد

وزیر خارجه ایران اعلام کرد در سفر به سوریه و دیدار با رئیس جمهور این کشور درباره شماری از موضوعات مهم از جمله جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفتگو کرده است.

میدل ایست نیوز:حسین امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با حمایتهای امریکا مرتکب جنایات جنگی پیچیده می شود، تصریح کرد امریکا نیز  شریک و  مسئول این حمله است و باید مسئولیت آن را بپذیرد و رژیم صهیونیستی به سزای جنایت خود خواهد رسید.

به گزارش المیادین، وی تاکید کرد ایران به تلاش های خود برای توقف نسل کشی و جنایات جنگی در غزه و  کرانه باختری و  جلوگیری از اجرای پروژه کوچ  اجباری فلسطینیان ادامه خواهد داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، امیر عبداللهیان، از تماس تلفنی بشار اسد با رئیس جمهور ایران  و حضور وزیر خارجه سوریه و دیگر وزرا و مقامات عالی این کشور در محل سفارت ایران  و اعلام همبستگی مسئولان سوری با ایران پس از حمله جنون آمیز اخیر رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کرد و امریکا را  حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی و مسئول مستقیم جنایات و اقدامات جنون آمیز این رژیم  دانست و افزود پاسخ ما به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است.

وزیر امور خارجه ایران بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر به ابعاد مختلف همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه‌ و ضرورت اجرای توافقات گذشته  تاکید کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار  ضمن تسلیت شهادت مستشاران نظامی ایران و اشاره به نقش آنها در مبارزه با تروریسم تاکید کرد تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه  نشانه جنون و بهم ریختگی شدید این رژیم است که البته این جنایات کمکی به جبران شکست‌های آن نخواهد کرد.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا