اقتصادیسیاسی

ریاست اقلیم خبر داد:
پیشرفت قابل ملاحظه در موضوع پرداخت حقوق های کارکنان اقلیم کردستان عراق

ریاست اقلیم کردستان عراق با ارزیابی نتایج مثبت سفر رئیس اقلیم به بغداد، از پیشرفت قابل ملاحظه در مساله پرداخت حقوق کارمندان خبر داد.

میدل ایست نیوز: دلشاد شهاب سخنگوی ریاست اقلیم کردستان عراق تاکید کرد موضوع پرداخت حقوق کارمندان اقلیم، شاهد پیشرفت و برداشتن گام هایی به سمت جلو بوده است.

به گزارش رووداو، شهاب در خصوص سفر نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به بغداد تصریح کرد: موضوع حقوق ها شاهد برداشته شدن گام های مهمی بوده است و ما همواره می خواسته ایم که بحث حقوق ها از سایر موضوعات جدا باشد.

دلشاد شهاب افزود: طی سفر بارزانی به بغداد، طرف ها و احزاب عراقی تاکید کردند هیچ تلاشی برای انحراف از قانون اساسی و تضعیف وضعیت اقلیم کردستان وجود ندارد و ما نیز همیشه بر این خواسته خود که نباید حقوق ها را با منازعات سیاسی گره بزنیم؛ تاکید کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه گام های مثبتی از سوی دو طرف در خصوص حل مشکل  حقوق و دستمزدها برداشته شده است، تاکید کرد قانون نفت و گاز  می تواند تمامی مسائل مربوط به نفت را حل و فصل کند.

وی خاطر نشان کرد نچیروان بارزانی باید همیشه و به شکل مستمر و نه تنها در صورت بروز مشکلات، برای گفتگو با دولت فدرال آماده باشد.

دلشاد شهاب درباره موضوع انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان نیز گفت: موضوع انتخابات یک موضوع مهم است و در تمام دیدارهای نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در بغداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما این موضوع یک موضوع داخلی است و ما باید آن را بین خود و همه عراقی ها حل کنیم ضمن آنکه همه طرف های عراقی آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات ابراز داشته اند.

گفتنی است بارزانی در سفر اخیر خود به بغداد پایتخت عراق، نشست های متعددی از جمله با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و نیز سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه برگزار کرد و طی آن وضعیت عراق و منطقه، رابطه اربیل، موضوع حقوق کارمندان اقلیم کردستان، بودجه فدرال و پرونده انتخابات پارلمان اقلیم کردستان و  دیگر مسائل را مورد بحث و بررسی قرار داد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا