اقتصادی

کاهش تورم در مصر علیرغم شناور شدن نرخ ارز

بر خلاف پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و با وجود شناور شدن نرخ ارز میزان تورم سالانه در مصر کاهش یافت.

میدل ایست نیوز:  تورم سالانه در ماه مارس در کشور مصر با وجود شناور شدن نرخ ارز و افزایش قیمت سوخت و نرخ بهره، کاهش یافت و به 33.1 درصد رسید.

به گزارش العربی الجدید، بر اساس آمار منتشر شده از سوی آژانس مرکزی آمار مصر، نرخ تورم سالانه از 36 درصد در فوریه به 33.1 درصد در ماه مارس کاهش یافت.

این آژانس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تورم ماهانه در ماه فوریه 11 درصد بوده است که در ماه مارس این میزان به یک درصد کاهش یافته است.

آمارها و داده ها حکایت از آن دارند که نرخ تورم سالانه قیمت مصرف کننده در شهرها از 35.7 درصد در ماه فوریه به 33.3 درصد در ماه مارس کاهش یافته است.

اداره مرکزی آمار مصر، علت کاهش قیمت ها را ناشی از کاهش 0.3 درصدی  قیمت حبوبات و نان و همچنین کاهش 3.5 درصدی سبزیجات و کاهش4.1 درصدی وسایل و لوازم شخصی اعلام کرد.

این در حالی است که قیمت گوشت و مرغ به میزان 2.3  درصد، ماهی و غذاهای دریایی 0.7 درصد، لبنیات، پنیر و تخم مرغ 1.6 درصد و میوه جات 0.8 درصد در این کشور افزایش یافته است.

گفتنی است آمار اعلام شده با نتایج نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی در تضاد است چرا که آنها انتظار داشتند تورم در ماه مارس با  توجه به کاهش ارزش پول و شناور شدن نرخ ارز افزایش یابد.

همچنین بخوانید:

چگونه مصر ظرف چند هفته از فروپاشی اقتصادی جان سالم به در برد؟

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا