سیاسی

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد:
آماده «انتقال از حالت دفاعی به هجومی» در مواجهه با حزب الله هستیم

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در رویارویی با حزب الله در سراسر مرزهای لبنان «آماده انتقال از حالت دفاعی به هجومی» است.

میدل ایست نیوز:  ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که یکشنبه در وب‌سایت خود منتشر کرد، اعلام کرد که «در روزهای اخیر، مرحله دیگری از آمادگی‌های فرماندهی شمال برای جنگ تکمیل شد».

به گزارش «الجزیره» این بیانیه افزوده: اقدامات لجستیکی امکان جذب فوری نیروهای ذخیره در مواقع اضطراری و رسیدن آنها به خط مقدم با تمام تجهیزات لازم برای رزم را در مدت کوتاهی فراهم می کند.

در بیانیه ارتش آمده است: فرماندهان یگان های عادی و ذخیره آماده هستند تا ظرف چند ساعت همه رزمندگان مورد نیاز را احضار و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهند و سپس آنها را برای انجام وظایف پدافندی و تهاجمی به خط مقدم انتقال دهند.

همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، بمباران تقریباً روزانه در سراسر مرز لبنان و اسرائیل بین حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

به گفته یک منبع نزدیک به حزب الله لبنان، صبح روز یکشنبه، رژیم صهیونیستی حملات هوایی را به استان بقاع در شرق لبنان انجام داد. در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از سرنگونی یک پهپاد در جنوب لبنان، بمباران مواضع این حزب را تایید کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از بمباران به گفته وی یک مجتمع نظامی شامل 7 ساختمان متعلق به نیروی رضوان وابسته به حزب الله در منطقه خیام در جنوب لبنان خبر داد.

از سوی دیگر، حزب الله از شهادت یکی از اعضای خود در نبردهای مرزی جنوبی خبر داد و گزارش داد که این فرد عبدالامیر حسن حلاوی – علی الرضا (48 ساله) اهل شهرک کفرکله در جنوب لبنان بوده است، بدون اعلام جزئیات بیشتر در مورد شرایط و محل شهادت وی.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، از آغاز بمباران متقابل، حداقل 359 نفر از جمله 236 عضو حزب الله و 70 غیرنظامی در لبنان به شهادت رسیده اند.

از سوی دیگر، به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، 10 سرباز و 8 غیرنظامی صهیونیست بر اثر آتش منشأ لبنان کشته شدند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا