اجتماعی

ثبت 12 مورد طلاق در هر یک ساعت در عراق

مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق اعلام کرد بیش از 7 هزار مورد طلاق در ماه ژانویه در دادگاه های عراق ثبت شده است.

میدل ایست نیوز: مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق ضمن اعلام افزایش میانگین طلاق در کشور، از پارلمان و دولت عراق خواستار اتخاذ اقدامات فوری لازم برای حل این مشکل اجتماعی شد.

به گزارش «العربی الجدید» مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق بیان کرد درصد طلاق در عراق از مجموع ازدواج ها به 22.7 درصد رسیده است.

این مرکز افزود بیش از 7 هزار مورد طلاق در ماه ژانویه در دادگاه های عراق ثبت شده است که یک هزار و 843 مورد آن از طریق حکم قضایی و 5 هزار و 610 مورد دیگر خارج از چارچوب دادگاه ها انجام شده است.

مرکز راهبردی حقوق بشر علت افزایش درصد طلاق در عراق را کم بودن فرهنگ زناشویی، عدم تفاهم بین زوجین، خشونت خانوادگی، دخالت های خانواده و دوستان، ازدواج زودهنگام، شرایط اقتصادی، افزایش خیانت، استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی، ضعف اعتقادهای دینی و ازدواج های متعدد دانست.

مرکز مذکور از دولت و پارلمان عراق خواستار اتخاذ اقدامات فوری در راستای کاهش موارد طلاق از طریق ابتکارات اقتصادی، فراهم کردن فرصت کار و تهیه واحدهای مسکونی جدید به زوج هایی شد که به تازگی ازدواج کرده اند.

مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق همچنین بر ضرورت راه اندازی کمپین های آگاهی بخش دینی، فرهنگی و اطلاع رسانی برای افزایش فرهنگ زوجین در زمینه اهمیت خانواده و نفش آن در ساختن جامعه تاکید کرد.

در این چارچوب، فالح القریشی محقق و فعال حقوقی عراق گفت درصد طلاق در عراق به مراحل خطرناکی رسیده است و در هر یک ساعت 12 مورد طلاق به ثبت می رسد.

القریشی گفت علت بارز این افزایش اوضاع اقتصادی است که یکی از دلایل مشکلات اجتماعی به شمار می آید.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا