سیاسی

وزیر خارجه مصر:
رژیم صهیونیستی باید به قوانین بین المللی پایبند باشد

وزیر خارجه مصر در گفت و گویی تلفنی با همتای استرالیایی خود بار دیگر خواستار الزام رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی و انسان دوستانه و توقف هدف قرار دادن امدادگران در نوار غزه شد.

میدل ایست نیوز: بر اساس بیانیه احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر، سامح شکری وزیر خارجه مصر، در گفت و گوی تلفنی با همتای استرالیایی خود، پنی ونگ، وی را از آخرین تحولات به ویژه جنگ در غزه و نتایج رایزنی های مصر با قدرت های بین المللی در راستای مهار بحران مطلع کرد.

به گزارش «آناتولی» وی در ادامه تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید به احکام قوانین بین المللی و قوانین انسان دوستانه پایبند باشد که این امر مستلزم توقف تجاوزات علیه غیرنظامیان فلسطینی و کارکنان سازمان های امدادگر بین المللی حاضر در نوار غزه است.

دو طرف در ادامه اوضاع نامناسب انسانی و امنیتی نوار غزه و تلاش ها برای تضمین اجرای قطع نامه های شورای امنیت و آخرین آن به شماره  2728 و تصمیمات مجمع عمومی مربوط به بحران غزه را بررسی کردند.

وزاری خارجه مصر و استرالیا بر وجوب دستیابی فوری و به آتش بس دائمی در غزه و تضمین ورود کامل، امن و سریع کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند.

دو طرف همچنین مخالفت قاطعانه خود با عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح را ابراز کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا