سیاسی

تاکید کمیته‌های عالی نظامی عراق و ائتلاف بین‌المللی بر توانایی بغداد برای شکست داعش

کمیته‌های عالی نظامی عراق و ائتلاف بین‌المللی در نشستی در بغداد بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای امنیتی عراق برای شکست داعش تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که کمیته عالی نظامی عراق روز گذشته 8 آوریل در بغداد نشستی با کمیته عالی نظامی ائتلاف بین المللی در عراق برگزار کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، رسول افزود که در این نشست، کمیته های فرعی، فعالیت خود که از ژانویه 2024 آغاز شده را بررسی و تهدید داعش و محیط عملیاتی و وضعیت امنیتی کنونی و توانایی های نیروهای امنیتی عراق را ارزیابی کردند.

به گفته سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، اعضای دو کمیته، دستاوردها و فداکاری ها در نبردهای شکست داعش و تلاش های پیوسته برای جلوگیری از بازگشت این گروه های تروریستی علاوه بر حمایت از حاکمیت، یکپارچگی و ثبات آن را تحسین کردند.

دو طرف بر ظرفیت ها و توانایی های نیروهای امنیتی عراق برای شکست داعش و همچنین تداوم فعالیت کمیته های فرعی برای ارائه ارزیابی ها به کمیته عالی نظامی برای اتخاذ تصمیم در راستای جدول زمان بندی انتقال ائتلاف بین المللی در عراق برای برپایی شراکت امنیتی دوجانبه بین عراق و امریکا در جهت افزایش توانایی های نیروهای امنیتی عراق و تلاش برای توسعه آن در راستای ثبات و امنیت عراق و منطقه تاکید کردند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا