اقتصادیخبر اول

کاهش 50 درصدی بدهی خارجی دولت عراق

سخنگوی دولت عراق، اعلام کرد که حجم بدهی خارجی این کشور در سال جاری با 50 درصد کاهش به کم تر از 9 میلیارد دلار رسیده است.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق، اعلام کرد که حجم بدهی خارجی این کشور در سال جاری به حدود 9 میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای شفافیت در فعالیت مالی و اطلاع افکار عمومی درباره عملکرد اقتصادی دولت، هیئت وزیران اخیرا تصمیماتی را تصویب کرده که نتیجه آن کاهش 50 درصدی بدهی خارجی عراق از 19 میلیارد و 725 میلیون دلار در اواخر سال 2022 به 15 میلیارد و 976 میلیون دلار در سال 2023 و حدود 8.9 میلیارد دلار در سال جاری خواهد بود.

وی گفت که این تصمیم با متوقف کردن دریافت برخی وام‌ها به علت کندی روند اداری و غیر مولد بودن آنها و حسابرسی دقیق بدهی‌ها و هدایت برخی وام‌ها به پروژه‌های راهبردی انجام شده و هدف از آن آزاد کردن اقتصاد کشور از تعهداتی است که ممکن است بعدا تأثیرات سیاسی داشته باشند.

سخنگوی دولت عراق تأکید کرد که این تصمیم همزمان با نهضت عمرانی در کشور انجام شده و راه را برای آینده اقتصادی بارونق و شکوفا هموار می‌کند.

در بیانیه العوادی تأکید شده که در همین راستا، دولت نظام همکاری مالی با جامعه جهانی را به نحوی تنظیم کرده که بدهی‌ها کاملا مولد شوند و به سمت پروژه‌هایی بروند که بخش خصوصی اجرا می‌کند و این باعث ادغام هرچه بهتر اقتصاد عراق در اقتصاد جهانی و افزایش تولید ناخالص داخلی می‌شود.

این بیانیه در ادامه تأکید کرده که دولت با گام‌های استوار در ایجاد جهش اقتصادی در کشور در کنار پیشرفت ملموس در بخش‌های خدمات و زیربنایی تلاش می‌کند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا