سیاسی

ایران و عقب‌نشینی از غزه، محور مذاکرات وزرای دفاع امریکا و رژیم صهیونیستی

وزرای دفاع امریکا و رژیم صهیونیستی تحولات منطقه از جمله موضوع عقب نشینی نیروهای این رژیم از بخش هایی از نوار غزه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز:  لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و یو آو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی موضوعاتی چند از جمله خروج نیروهای این رژیم از بخش هایی از غزه و نیاز فوری به افزایش قابل توجه ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه را بررسی کردند.

به گزارش سی ان ان ، براساس بیانیه وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی برنامه های مفصلی را درباره نحوه عقب نشینی ارتش این رژیم و همچنین در مورد آینده عملیات علیه حماس ارائه کرد.

در این بیانیه تصریح شده است لوید آستین وزیر دفاع امریکا نیز از سوی دیگر بر پایبندی کشورش به بازگشت بی قید و شرط همه «گروگان ها» تاکید و ابراز امیدواری کرد مذاکرات جاری به توقف درگیری ها منجر شود.

وزیر دفاع امریکا بار دیگر بر حمایت قاطع کشورش به دفاع از رژیم صهیونیستی با توجه به تهدیدات ایران و شبکه عوامل و نمایندگان آن تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره حادثه مصیبت باری که به کشته شدن کارکنان گروه های امدادرسان در آشپزخانه مرکزی جهانی و ضرورت انجام تغییرات اجرای برای اطمینان از عدم تکرار چنین حوادثی گفت وگو کردند.

وزارت دفاع رژیم صهیونیستی نیز به طور جداگانه با انتشار بیانیه ای درباره این مکالمه تلفنی تصریح کرد که دو وزیر تهدیدات مستمر در خصوص «دشمنی و تجاوز ایران» از جمله حزب الله به عنوان نماینده این کشور را بررسی و درباره هماهنگی برای مقابله با سناریوهای تشدید تنش های منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا