سیاسی

واکنش قطر به اظهارات مقام امریکایی درباره تامین مالی حماس

سفارت قطر در واشنگتن به اظهارات رئیس کمیته نظارت در پارلمان امریکا که گفت دوحه از سال 2018، ماهانه 30 میلیون دلار به جنبش حماس پول پرداخت می کند، واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: سفارت قطر در واشنگتن نسبت به اظهارات جیمز کومر رئیس کمیته نظارت در پارلمان امریکا که گفت دوحه از سال 2018، ماهانه 30 میلیون دلار به جنبش حماس پول پرداخت می کند، واکنش نشان داد.

به گزارش «روسیا الیوم» این سفارت در شبکه اجتماعی X نوشت قطر به حماس پول پرداخت نمی کند بلکه از طریق هماهنگی کامل با رژیم صهیونیستی، از سال 2018، به غزه کمک انسان دوستانه کرده است.

سفارت قطر در واشنگتن به دو نوع از کمک های خود به غزه  اشاره کرد و افزود خرید سوخت از رژیم صهیونیستی برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه برق غزه در راستای تولید برق با نظارت دفتر سازمان ملل و با موافقت رژیم صهیونیستی انجام می شود.

این سفارت در مورد نوع دوم کمک های خود به غزه را تامین مالی طرح برنامه جهانی غذا از سال 2021 برای فراهم کردن ماهانه 100 دلار و اعطای آن به خانواده های به شدت نیازمند و فقیر در غزه اعلام کرد و افزود که رژیم صهیونیستی در این مورد نیز بر فهرست خانواده های مشمول نظارت دارد.

سفارت قطر در واشنگتن افزود دولت قطر بر توزیع این کمک ها نظارت ندارد و مسئولیت آن با سازمان ملل و برنامه جهانی غذا و نظارت رژیم صهیونیستی بود.

سفارت قطر به حمایت امریکا از کمک های انسان دوستانه قطر به غزه اشاره کرد و افزود در سال 2018، جیسون گرین بلات نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا در امور خاورمیانه نیز از توافق قطر و رژیم صهیونیستی برای ارسال کمک ها به غزه حمایت کرد و گفت شراکت دوحه و تل آویو می تواند آرامش واقعی برای مردم غزه به ارمغان بیاورد.

سفارت قطر در امریکا در پیام خود نوشت قطر به تلاش های میانجیگری خود در دستیابی به آتش بس در غزه ادامه می دهد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا