سیاسی

بلینکن:
واشنگتن از تل‌آویو در برابر هرگونه تهدید ایران حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد امریکا در برابر هر گونه تهدیدی از جانب ایران و همپیمانانش، در کنار رژیم صهیونیستی خواهد بود.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در گفت وگوی تلفنی با یوآف گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی تاکید کرد امریکا در برابر هر گونه تهدیدی از جانب ایران و همپیمانانش، در کنار رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش «اسپوتنیک» این وزارتخانه در بیانیه خود آورد که بلینکن و گالانت تلاش های جاری برای آزاد تمام اسیران به واسطه توافق بر سر آتش بس در غزه را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه مذکور، وزیر خارجه امریکا در این گفت وگو از اظهارات اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اقدامات فوری برای تسهیل ورود کمک های بشردوستانه به غزه و بهبود هماهنگی ها در این زمینه استقبال کرد و بار دیگر به جان باختن امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی بین المللی اشاره کرد و گفت این چنین حوادث، هرگز نباید تکرار شود.

این وزارتخانه در بیانیه خود اشاره کرد که بلینکن در گفت وگو با گالانت تاکید کرد امریکا از رژیم صهیونیستی انتظار دارد که سریعتر تعهدات خود در امور مربوط به کمک های انسانی و جلوگیری از درگیری ها را اجرا کند و این تعهدات باید با مرور زمان ادامه یابد.

رهبر ایران روز گذشته، در خطبه های نماز عید سعید فطر تأکید کرد که حمله به کنسولگری ایران به منزله حمله به خاک ایران است و رژیم صهیونیستی در این باره تنبیه خواهد شد.

پیش از این پایگاه خبری اکسیوس گزارش داد که انتظار می رود، مایک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) پنجشنبه به اراضی اشغالی فلسطین سفر کند.

این سایت نوشت که انتظار می رود کوریلا با مقامات بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی دیدار کند.

اکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت که آنها آماده حمله مستقیم و بی سابقه از اراضی ایران با استفاده از موشک های بالستیک، پهپاد و موشک های کروز هستند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا