خبر اولسیاسی

تاکید السودانی بر اصل همزیستی و برادری در جامعه عراق

نخست وزیر عراق در دیدار اسقف کلیسای کلدانی عراق بر اهتمام دولت به تحکیم اصل همزیستی و برادری میان طیف‌های جامعه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از لوئیس رافائل ساکو، اسقف کلیسای کلدانی عراق و جهان، استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، السودانی و ساکو اوضاع کلی کشور و فضای ثبات موجود در سراسر کشور که به دولت در راستای اجرای اولویت های برنامه ها کمک می کند گفت وگو کردند.

نخست وزیر عراق ضمن ابراز خرسندی از بازگشت ساکو به بغداد، به اهمیت حضور و نقش وی اشاره و بر اهتمام دولت به تحکیم اصل همزیستی و برادری میان طیف های جامعه عراق برای دستیابی به اهداف شهروندی که کلیدی برای پیشرفت، شکوفایی و بهبود واقعیت اجتماعی تمام شهروندان عراق به شمار می آید اشاره کرد.

وی همچنین در این گفت وگو به نقش تاریخی جامعه مسیحی در عراق و نقش آن در ساخت کشور و تقویت ارکان آن اشاره و تاکید کرد عراق با طیف های متنوع که در چارچوب بزرگتری به نام عراق زندگی می کنند، کشوری قوی و متمایزی است.

از طرفی دیگر اسقف کلیسای کلدانی عراق و جهان فرا رسیدن عید سعید فطر را به نخست وزیر عراق تبریک گفت و بر اهمیت انجام تلاش های بیشتر برای توانمندسازی دولت در انجام وظایف خود نسبت به ملت عراق، تقویت واقعیت آن و پاسخ به تمام نیازهایشان، پیگری مسائل اقلیت ها و تامین حق و حقوقشان تاکید کرد.

گفتنی است اسقف کلیسای کلدانی عراق در نامه ای به رئیس جمهور و نخست وزیر عراق از ترک بغداد خبر داده بود.

ساکو پس از چند ماه اقامت در اربیل به بغداد بازگشت.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا