اقتصادی

افزایش صادرات اردن به عراق

صادرات اتاق صنعتی امان پایتخت اردن به عراق با افزایش بیست درصدی همراه بوده است.

میدل ایست نیوز: بر اساس آمار ماهانه اتاق صنعتی امان، با وجود آنکه صادرات صنعتی اردن در سه ماهه اول امسال با کاهش همراه بوده است اما صادرات این کشور به عراق افزایش چشمگیر نشان می دهد.

به گزارش الغد، صادرات صنعتی اردن در سه ماهه اول امسال به رقم یک میلیارد و 776 میلیارد دینار رسید در حالی که این میزان در همین بازه زمانی در سال 2023 یک میلیارد و 813 میلیارد دینار بوده است .

بر اساس این آمار، صادرات اتاق صنعتی اردن به عراق در سه ماهه نخست امسال به حدود 267 میلیون دینار رسید در حالی که این رقم در سال گذشته 203 میلیون دینار بود و این امر حاکی از افزایش 20 درصدی صادرات این اتاق به عراق است.

به گزارش خبرگزاری اردن(پترا)، بر اساس داده های آماری، تنها صادرات پنج بخش در اردن افزایش یافته است در حالی که در چندین بخش مانند مهندسی، برق و فناوری اطلاعات شاهد کاهش یک درصدی و در بقیه بخشهای صنایع معدنی شاهد کاهشی 48 درصدی بوده ایم.

امریکا، عربستان سعودی، عراق و هند بیش از نیمی از صادرات اتاق صنعت امان را در سه ماهه اول سال 2024 به ارزش 1.261 میلیون دینار به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است بخش اعظم صادرات اتاق صنعت اردن در سه ماهه اول امسال، بین بخش های صنایع شیمیایی و آرایشی به ارزش 561 میلیون دینار، معدن حدود 307 میلیون دینار و مهندسی، برق و فناوری اطلاعات با ارزش 251 میلیون دینار بوده است.

اتاق صنعت امان که در سال 1962 تأسیس شد، در حال حاضر دارای 8600 واحد صنعتی است که قریب به 160 هزار کارگر زن و مرد با سرمایه ای بالغ بر 5 میلیارد دینار در آن مشغول به کار هستند.

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا