سیاسی

تاشکند میزبان گفت‌وگوهای راهبردی کشورهای شورای همکاری و آسیای میانه

دبیرکل کشورهای شورای همکاری اعلام کرد تاشکند میزبان دومین نشست مشترک وزرای کشورهای شورای همکاری و آسیای میانه برای گفت وگوی راهبردی خواهد بود.

میدل ایست نیوز: جاسم البدیوی دبیرکل کشورهای شورای همکاری اعلام کرد تاشکند، پایتخت ازبکستان دوشنبه آتی (15 آوریل) میزبان دومین نشست گفت وگوهای راهبردی وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری و آسیای میانه خواهد بود.

به گزارش «الخلیج آنلاین» در بیانیه شورای همکاری آمده است این نشست به ریاست محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و بختیار سعیداُف وزیر خارجه ازبکستان و با حضور وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری و آسیای میانه برگزار خواهد شد.

البدیوی تاکید کرد این نشست با تمایل دو طرف با هدف تقویت و توسعه روابط مابین و اهتمام به تقویت گفت وگوی راهبردی و تلاش برای برداشتن گام در راستای ایجاد روابط قوی و نزدیک برگزار می شود.

وی در ادامه گفت خدمت به منافع مشترک دو طرف بر پایه ارزش ها، منافع، روابط تاریخی مشترک و بر اساس برنامه اقدام  مشترک در سال های 2023-2027 و امضا شده بین دو طرف در سپتامبر 2022 است.

دبیرکل کشورهای شورای همکاری خاطرنشان کرد در این نشست شماری از موضوعات مرتبط با تقویت روابط بین دو طرف و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بررسی خواهد شد.

نخستین نشست گفت وگوی استراتژیک میان وزرای کشورهای شورای همکاری و آسیای مرکزی در 7 سپتامبر 2023، در ریاض برگزار شد.

ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان کشورهای آسیای مرکزی را تشکیل می دهند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا