سیاسی

تاکید مصر و امریکا بر مخالفت با انجام هرگونه عملیات زمینی در رفح

وزرای خارجه مصر و امریکا در گفت وگویی تلفنی بار دیگر بر مخالفت خود با هرگونه عملیات زمینی در شهر رفح تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: سامح شکری وزیر خارجه مصر و آنتونی بلینکن همتای امریکایی وی شامگاه جمعه (12 آوریل) در گفت وگویی تلفنی بر مخالفت خود با هرگونه عملیات نظامی زمینی در شهر رفح فلسطین تاکید کردند.

به گزارش «القدس العربی» احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای گفت شکری و بلینکن تلاش های انجام شده برای دستیابی به آتش بس و افزایش کمک های انسان دوستانه به غزه را بررسی کردند.

ابو زید افزود دو طرف همچنین درباره تنش های روز افزون منطقه و اهمیت اقدام برای مهار تشدید تنش های جاری در راستای خطرها و آثار منفی آن بر ثبات منطقه و مردم آن گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، شکری بر الزام تداوم فشارها بر رژیم صهیونیستی برای بر عهده گرفتن مسئولیت هایش به ویژه توقف حمله به غیرنظامیان، بازکردن گذرگاه های مرزی زمینی مابین رژیم صهیونیستی و نوار غزه در راستای ارسال کمک های بشردوستانه، از میان برداشتن موانع به ویژه موانع بر سر راه ورود کمک های بشردوستانه و نیز اجازه بازگشت فلسطینی ها به خانه های خود در غزه تاکید کرد.

وی همچنین به مخالفت قاطع مصر با تلاش های برای کوچ اجباری مردم فلسطین به خارج از سرزمین هایشان اشاره کرد.

مصر و قطر با نظارت امریکا، نقش میانجیگری را بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای مبادله اسیران و دستیابی به آتش بس دائم ایفا می کنند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا