خبر اولسیاسی

ده‌ها زخمی در حملات شهرک‌نشینان به روستاهای رام الله

شهرک نشینان تحت حمایت سربازان رژیم صهیونیستی به روستاهای رام الله در کرانه باختری یورش بردند.

میدل ایست نیوز: شهرک نشینان تحت حمایت سربازان رژیم صهیونیستی به روستاهای رام الله در کرانه باختری یورش بردند.

به گزارش «الجزیره» وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در درگیری با نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان در روستای المغیر در شمال شرق شهر رام الله در کرانه باختری، یک فلسطینی شهید و 18 نفر دیگر زخمی شدند و 40 خانه نیز به آتش کشیده شد.

هلال احمر فلسطین توضیح داد که نیروهای هلال احمر به 7 مجروح با گلوله واقعی امدادرسانی کردند که یکی از آنها در ناحیه سر آسیب دیده بود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که 3 سرباز زخمی شدند و شهرک نشینان وارد روستا شدند و تعدادی خودرو را به آتش کشیدند.

هلال احمر همچنین گزارش داد که 6 نفر بر اثر ضرب و شتم شهرک‌نشینان در جریان یورش به روستای ابوفلاح در شمال شرق رام الله زخمی شدند.

شاهدان عینی گزارش دادند که گروهی که به روستا هجوم بردند مسلح بودند، به ساکنان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها برای درمان به بیمارستان رام الله منتقل شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از محور شرقی شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری یورش بردند و در خیابان های این شهر به گشت زنی پرداختند.

آنها همچنین به محله کفر صبا یورش بردند، تعدادی از جوانان فلسطینی را دستگیر و از آنها بازجویی کردند.

روز گذشته در الخلیل، نیروهای زیادی از ارتش صهیونیستی به شهر عدنه یورش بردند و حدود 20 کارگر از نوار غزه ساکن این شهر را دستگیر کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین به شهرک های السامو در جنوب الخلیل و بنی نعیم در شرق آن یورش بردند و گروهی از مردان جوان را در یکی از ایست های بازرسی منتهی به محله جابر در مرکز الخلیل بازداشت کردند و سپس تعدادی از آنها را آزاد کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین یک پسر فلسطینی را پس از هجوم به خانه اش در اردوگاه العروب در شمال الخلیل در کرانه باختری دستگیر کردند.

همزمان با ادامه جنگ علیه غزه، شهرک نشینان حملات خود را در کرانه باختری افزایش داده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی عملیات خود را تشدید کرده که به شهادت 463 فلسطینی تا روز جمعه، مجروح شدن حدود 4750 نفر و دستگیری 8145 نفر در کرانه باختری انجامید.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا