سیاسی

رسانه عبری:
بایدن در دیدار السودانی، موضوع شهروند «اسرائیلی ـ روسی» ربوده شده در عراق را مطرح می‌کند

منابع عبری زبان گزارش دادند که رئیس جمهور امریکا از نخست وزیر عراق خواهد خواست برای آزادی الیزابت سورکوف، ربوده شده در عراق تلاش کند.

میدل ایست نیوز: سایت عبری زبان «وای نت» خبر داد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، طی یک درخواست خصوصی و شخصی از محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق خواهد خواست برای آزادی الیزابت سورکوف، شهروند روسی ـ «اسرائیلی» ربوده شده در عراق تلاش کند.

به گزارش این رسانه عبری، یک مسئول امریکایی بلندپایه گفت که بایدن از نزدیک این قضیه را دنبال می کند و السودانی را به تلاش برای پیدا کردن او و تضمین آزادی سریعش تشویق خواهد کرد.

این منبع گفت که بایدن در دیدار با السودانی که روز دوشنبه در کاخ سفید انجام خواهد شد، از السودانی خواستار آزادی فوری این فرد ربوده شده، می شود.

پیش از این دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کتائب حزب الله عراق را به ربودن این شهروند اسرائیلی – روسی متهم کرده بود.

به گفته یک دیپلمات غربی در عراق که نخواست نامش فاش شود، سورکوف اوایل ژانویه 2022 با گذرنامه روسیه وارد بغداد شد.

کتائب حزب الله در نخستین واکنش به این مساله از زبان ابو علی العسکری اعلام کرده بود که حضور یک عنصر امنیتی رژیم صهیونیستی در عراق، نشانه بسیار خطرناکی است که باید با دقت و قاطعانه با آن برخورد کرد.

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح عراقی نیز ویدئویی از «الیزابت سورکوف» شهروند اسرائیلی ـ روسی ربوده شده در عراق منتشر کرده‌اند که زمان ضبط آن مشخص نیست اما به نظر می‌آید که هدف از انتشار آن این است که وی هنوز زنده است.

این شهروند اسرائیلی روسی که گفته شده برای «کار پژوهشی درباره تشیع» به عراق رفته بود در ماه مارس سال گذشته در بغداد ناپدید شد. هیچ گروهی در عراق مسئولیت ربودن وی را بر عهده نگرفته است.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، امروز بغداد را به سمت واشنگتن ترک کرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا