سیاسی

رایزنی تلفنی بایدن و ملک عبدالله درباره تحولات منطقه

پادشاه اردن و رئیس جمهور امریکا در تماسی تلفنی، تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه و دستیابی به آتش‌بس در غزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در این گفتگوی تلفنی درخصوص پیامدهای تشدید تنش آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار داد و تاکید کرد اردن هرگز به عرصه ای برای جنگ منطقه ای تبدیل نخواهد شد.

خبرگزاری رسمی اردن(پترا) اعلام کرد جوبایدن در تماس تلفنی خود با ملک عبدالله دوم ، آخرین تحولات منطقه و تلاش های انجام شده برای کاهش تنش ها و دستیابی به آتش بس در غزه را بررسی کردند.

ملک عبدالله در این تماس، بر لزوم توقف فوری تنش ها در منطقه تاکید کرد و هشدار داد هرگونه اقدام تنش‌آمیز تل آویو به گسترش دایره درگیری ها در منطقه منجر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد توقف فوری جنگ در غزه راهی برای متوقف کردن تشدید اوضاع و حمایت از منطقه در برابر پیامدهای چنین وضعی است.

پادشاه اردن با تاکید بر اینکه کشورش عرصه جنگ منطقه ای نخواهد بود، بار دیگر درباره عواقب تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و تشدید تنش در کرانه باختری هشدار داد و بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان در غزه و اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به روش‌های مختلف و شیوه‌ای مناسب و پایدار تأکید کرد.

دوطرف در این تماس بر اهمیت تداوم هماهنگی ها  بین دو کشور در خصوص تحولات منطقه تاکید کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا