سیاسی

رایزنی وزیران خارجه روسیه و ایران درباره تحولات منطقه

وزیران خارجه روسیه و ایران در تماسی تلفنی با یکدیگر اوضاع و تحولات منطقه را در سایه واکنش ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق بررسی کردند.

میدل ایست نیوز:  وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وزیران خارجه روسیه و ایران در تماسی تلفنی درباره تحولات و  اوضاع خاورمیانه با یکدیگر بحث و گفتگو کردند و  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، همتای روس خود  را از اقدامات تهران در پاسخ به حمله هوایی رژیم صهیونیستی در اول آوریل مطلع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در خصوص این گفتگو که با ابتکار وزیر امور خارجه ایران صورت گرفت،تصریح کرد: تمرکز این گفتگوها  بر وضعیت خاورمیانه بود و وزیر امور خارجه ایران همتای روس خود را در جریان اقدامات انجام شده تهران در پاسخ به حمله هوایی تل آویو در اول آوریل به بخش کنسولی ایران در دمشق که منجر به کشته شدن(شهادت) تعدادی از مقامات ایرانی شد؛ قرار داد.

این وزارتخانه افزود: دو طرف به این موضوع اشاره داشتند که هر گونه تشدید بیشتر اوضاع در منطقه و اقدامات تحریک آمیز خطرناک و جدید می تواند منجر به افزایش تنش ها در خاورمیانه شود.

در این بیانیه  آمده است:جلوگیری از تکرار چنین سناریوهایی و از بین بردن ریشه‌های آن باید در راس اولویت های ویژه شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا