سیاسی

اظهارات الصفدی در پی احضار کاردار ایران به وزارت خارجه اردن

وزارت خارجه اردن اعلام کرد امروز کاردار ایران را در این کشور احضار کرده و پیامی مبنی بر لزوم توقف آنچه آن را توهین و زیر سوال بردن و تردیدافکنی درباره مواضع اردن توصیف کرده است، به وی ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن، حملات شب گذشته ایران را نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه دانست و تاکید کرد با هر پهپاد یا موشکی که به حریم هوایی اردن نفوذ کند مقابله می کنیم تا مانع  از آسیب زدن آن به اردن شویم.

به گزارش الغد، ایمن الصفدی در گفتگو با تلویزیون رسمی این کشور، تشدید تنش ها و حملات شب گذشته را نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دانست و تصریح کرد: ارزیابی هایی حاکی از این مساله وجود داشت که خطر واقعی ناشی از سقوط پهپادها  و موشک‌های ایرانی در خاک اردن وجود داشت و نیروهای مسلح با این خطر مقابله کردند و اگر چنین خطری از جانب تل آویو هم بود؛ باز هم اردن همین اقدام را انجام می‌داد. ما با هر پهپاد یا موشکی که به حریم هوایی اردن نفوذ کند مقابله می کنیم تا مانع  از آسیب زدن آن به اردن شویم.

الصفدی گفت، ما با هر چیزی که اردن و امنیت اردنی ها را تهدید کند، با تمام توان و امکانات خود مقابله خواهیم کرد.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد ما پیشتر هشدار داده بودیم که ادامه جنگ در غزه منجر به گسترش جنگ و تنش بیشتر در منطقه خواهد شد.  ما از آغاز جنگ غزه ، درباره تنش هایی که دیروز اتفاق افتاد؛ هشدار داده بودیم.

الصفدی در این گفتگو تاکید کرد چالشی که ما اکنون با آن روبرو هستیم این است که چگونه یک بار دیگر بر غزه تمرکز کنیم و به تجاوز پایان دهیم. ما شاهد بودیم به دلیل تشدید تنش های دیروز، خبرهای غزه در بخشهای خبری تمامی شبکه های بین المللی تحت الشعاع قرار گرفت و  این خطرناک است.

وزیر خارجه اردن با تاکید بر اینکه تنها راه کاهش تنش ها متوقف شدن جنگ در غزه است، خاطر نشان کرد ما هشدار داده بودیم که نتانیاهو سعی خواهد کرد با ایران تقابل و رویارویی ایجاد کند تا آمریکا و غرب را به یک جنگ منطقه ای بکشاند و در نتیجه نگاهها و تمرکز به سمت ایران معطوف شود و جهان غزه را فراموش  کند.

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا