سیاسی

بلینکن: سفر السودانی به امریکا نقش مهمی در توسعه روابط دارد

وزیر خارجه امریکا سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن را گام مهمی برای تقویت و توسعه روابط دو کشور قلمداد کرد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا روز دوشنبه تاکید کرد سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، گامی مهم برای تقویت و توسعه روابط بین دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، آنتونی بلینکن در کنفرانسی خبری با حضور «محمد علی تمیم» وزیر برنامه ریزی عراق تصریح کرد، سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گام مهمی برای تقویت و توسعه روابط بین دو کشور است و از اینکه ما میزبان وی و هیات همراه او هستیم، خرسندیم.

وی با تاکید بر اهتمام بخش سرمایه‌گذاری امریکا به عراق، تصریح کرد: ما خوشحالیم که می‌بینیم عراق در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انرژی موفق شده است.

گفتنی است شیاع السودانی و هیات همراه وی قصد دارد در واشنگتن با شرکت‌های بزرگ امریکایی قراردادهای گوناگونی امصا کند.

مقامات عراقی تاکید کرده‌اند اهمیت این سفر در این است که یک سفر صد در صد اقتصادی و فنی است که راه را برای توسعه اقتصادی کشور در همه بخش‌ها باز خواهد کرد.

پیش از این ناصر الاسدی، مشاور نخست وزیر عراق در امور حمل و نقل نیز سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن را با تمامی سفرهای قبلی نخست‌وزیران عراق متفاوت دانست و تصریح کرد صدها شرکت امریکایی به منظور دیدار با نخست وزیر عراق با سفارت این کشور در واشنگتن در ارتباط هستند و این سفر شاهد امضای قرارداد با شرکت‌های بزرگ خواهد بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا