اقتصادی

وزارت کشاورزی عراق در تدارک سیلوهای جدید برای ذخیره گندم مازاد

وزارت کشاورزی عراق ضمن اشاره به کمبود ظرفیت انبارهای وزارت تجارت کشور اعلام کرد برای ذخیرسازی گندم مازاد سه سایت از شرکت های وابسته به وزارت کشاورزی را به این امر اختصاص خواهد داد.

میدل ایست نیوز: با توجه به عدم توانایی سیلوهای وزارت تجارت عراق در ذخیره سازی کل محصول گندم که به 8 میلیون تن می رسد، وزارت کشاورزی سه سایت خود را به ذخیره گندم های بازرایابی شده اختصاص داد.

به گزارش «الصباح» مهدی سهر الجبوری معاون اداری وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد در نشست اخیر هیئت دولت با توجه به افزایش تولید گندم که بر اساس پیش بینی ها حجم آن به 6 میلیون تن خواهد رسید درباره چگونگی ذخیره آن برای فصل بازاریابی کنونی، گفت وگو شد.

الجبوری افزود این حجم گندم به ذخیره راهبردی تامین شده که حجم آن دو میلیون تن است اضافه خواهد شد و مجموعا به 8 میلیون تن خواهد رسید.

وی به کمبود ظرفیت انبارهای وزارت تجارت کشور اشاره کرد و گفت انبارهای وزارت بازرگانی برای ذخیره گندم کافی نیست و امکان ذخیره تنها 6 میلیون تن گندم را دارد.

معاون اداری وزارت کشاورزی در ادامه گفت  این وزارتخانه برای ذخیره سازی گندم های باقی مانده که حجم آن به دو میلیون تن می رسد با وزارت تجارت کشور به توافق رسید که 2 میلیون تن گندم باقی مانده، در سه سایت شرکت های وابسته به وزارت کشاورزی ذخیره شود.

الجبوری تاکید کرد نیاز کشور به گندم در حال حاضر 5 میلیون تن است و می توان ده سهم از سبد غذایی را تامین کند.

وی گفت در سایه حمایت پیوسته وزارت کشاورزی از کشاورزان از جمله پرداخت 30 درصد از قیمت بذر و اختصاص دارو و سموم دفع آفت رایگان به آنها تولید گندم افزایش یافت.

در 14 ماه جاری، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق از همکاری با وزارت بازرگانی برای ذخیره گندم خبر داد و پیش بینی کرد تولید امسال از 7 میلیون تن فراتر رود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا