سیاسی

اعلام حمایت کامل چارچوب هماهنگی از سفر السودانی به امریکا

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در عراق بر حمایت کامل خود از دولت و هیئت همراه در سفر به واشنگتن تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در سایه چالش های سخت منطقه، عراق ثبات واضحی را در سایه تلاش‌های جمعی ملت، مقامات و نهادهای مرتبط شاهد است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در این بیانیه آمده است که عراق به روابط مستحکم برای تکمیل استراتژی توسعه از طریق تحکیم این روابط بر پایه‌های درست مبتنی بر حاکمیت کامل تصمیم عراق و منافع متقابل با کشورها امید دارد.

چارچوب هماهنگی اشاره کرد که امیدوار است سفر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و هیئت همراه به امریکا، منجر به پیشرفت روابط عراق و امریکا در سطوح مختلف به ویژه در حوزه انرژی، سرمایه گذاری، اقتصاد و فناوری شود.

چارچوب هماهنگی بر حمایت کامل خود از دولت و هیئت همراه در سفر به واشنگتن تاکید و ابراز امیدواری کرد عراق بتواند در زمینه توقف حملات به غزه و جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه نقش ایفا کند.

در بیانیه چارچوب هماهنگی عراق آمده است که امید دارد این سفر، شراکت دوجانبه استراتژیک پایداری را با امریکا به خصوص پس از پایان ماموریت ائتلاف بین المللی و آماده شدن برای عقب نشینی نیروها و تمایل عراق در داشتن روابط دوجانبه با طرف‌های اصلی در ائتلاف و در راس آن امریکا ایجاد کند.

چارچوب هماهنگی همچنین ابراز امیدواری کرد که این روابط مبتنی بر احترام متقابل و حفظ امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق باشد.

پیش از این ائتلاف «اداره حکومت» در عراق نیز در بیانیه‌ای حمایت خود از سفر هیئت عراقی به ریاست نخست وزیر عراق به امریکا را اعلام کرد.

نخست وزیر عراق 14 آوریل طی سفری رسمی وارد واشنگتن پایتخت امریکا شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا