اجتماعیسیاسی

وجود حدود یک میلیون آواره در اردوگاه‌های عراق

یک عضو کمیسیون مهاجرت پارلمان عراق از وجود حدود یک میلیون عراقی آواره در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون مهاجرت پارلمان عراق از دولت خواست برنامه ای روشن برای بازگرداندن آوارگان به استان هایشان اجرا کند.

به گزارش الصباح، شریف سلیمان، عضو این کمیسیون با اشاره به وجود نزدیک به 800 هزار الی یک میلیون عراقی آواره، گفت که وزارت مهاجرت و دولت های پی در پی نتوانستند پرونده آوارگی را به صورت ایده آل حل کنند.

سلیمان افزود که گام هایی وجود داشته اما کافی نبوده و امیدواریم این آغازی حقیقی برای تلاش در راستای بازگشت آوارگان براساس برنامه دولت و سند سیاسی میان اعضای ائتلاف اداره حکومت باشد.

این عضو کمیسیون مهاجرت پارلمان عراق توضیح داد که اکثریت قریب به اتفاق آوارگان هنوز در اردوگاه های دهوک و موصل هستند.

وی با اشاره به عدم سازی اوضاع در سنجار گفت که دولت محلی باید نیازهای زندگی با کرامت را تامین و مشکل درگیری در سنجار را حل کند.

پیش از این، نوفل بهاء موسی، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور طیف‌های اجتماعی، خبر داد که دولت عراق مصمم به برچیدن همه اردوگاه‌ها تا نیمه سال جاری میلادی است.

وی گفت که اکثر اردوگاه‌های موجود در استان‌های اربیل و دهوک هستند و اکثر ساکنان این اردوگاه‌ها هم ایزدی‌های اهل سنجارند که به علت مسائل سیاسی در سنجار نمی‌توانند به مناطقشان بازگردند.

همزمان سوران عمر، عضو کمیسیون امور آوارگان و پناهندگان مجلس عراق، گفت که عوامل سیاسی و اقتصادی مانع از بازگشت آوارگان شده و افزود که 6 ماه برای بستن همیشگی این پرونده کافی است.

پیش از این، وزیر مهاجرت عراق تاکید کرد که وزارت مهاجرت در راستای بازگرداندن همه آوارگان به صورت داوطلبانه و بستن پرونده آوارگان به صورت کامل تا 30 ژوئیه تلاش می کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا