خبر اولسیاسی

اعلام حمایت ائتلاف سیاسی حاکم بر عراق از سفر السودانی به امریکا

ائتلاف «اداره حکومت» در عراق در بیانیه ای نسبت به سفر هیئت عراقی به ریاست نخست وزیر عراق به امریکا ابراز خوش‌بینی کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف اداره حکومت در عراق در بیانیه ای نسبت به سفر هیئت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به امریکا ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این ائتلاف بر حمایت کامل خود از تلاش های هیئت عراق برای تحقق منافع ملی حیاتی عراق در حمایت از امنیت و ثبات سیاسی و تداوم توسعه و ارائه خدمات به شهروندان که مدتی است آن را لمس می کنند، تاکید کرد.

ائتلاف اداره حکومت در عراق ابراز امیدواری کرد که توافقنامه چارچوب راهبردی به ویژه بخش مرتبط با انرژی و توسعه، تبادل علمی و سرمایه گذاری ها علاوه بر همکاری امنیتی در راستای تقویت اعتماد و رابطه بین دو کشور دوست بر پایه های واضح مبتنی بر حاکمیت و منافع مشترک فعال شود.

ائتلاف مذکور ضمن اعلام اینکه این سفر بر نقش محوری عراق در منطقه تاکید می کند، نسبت به تقویت تلاش ها برای توقف حملات به غزه و عدم گسترش درگیری و دور کردن منطقه و جهان از شبح جنگ ابراز امیدواری کرد.

نخست وزیر عراق 14 آوریل طی سفری رسمی وارد واشنگتن پایتخت امریکا شد.

ائتلاف اداره حکومت (ادارة الدوله) ائتلاف اکثریت مجلس است که از چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و حزب دموکرات کردستان و حزب اتحادیه میهنی و شماری از نیروهای سیاسی اهل سنت تشکیل شده است.

همچنین بخوانید

سفر السودانی به امریکا چه تاثیری بر روابط بغداد و واشنگتن خواهد گذاشت؟

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا