سیاسی

امیرعبداللهیان: در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی پاسخ بعدی ایران قاطع خواهد بود

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای چینی خود گفت که در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی تهران قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین طی گفتگوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه تهران و پکن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، امیرعبداللهیان، همتای چینی خود را در جريان تلاش‌هاي ديپلماتيک و اقدام مشروع نيروهاي مسلح ايران در قبال گستاخي رژیم اسرائیل و هدف قرار دادن سفارت كشورمان در دمشق قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: به روشني به كاخ سفيد هشدار داده‌ايم در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی تهران قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفتگوی تلفنی با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه گفت: چین به شدت حمله به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرده و آن را مخالف و ناقض اصول و قواعد بین‌المللی می‌داند.

وانگ یی افزود: ما در شورای امنیت هم از مطالبات عادلانه جمهوری جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت کرده‌ایم، هر چند در این مسیر شاهد مانع‌تراشی‌های دولت امریکا و اعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی عضو شورای امنیت در محکومیت اقدامات تل آویو بوده‌ایم.

وزیر امور خارجه چین یادآور شد که در تماس تلفنی با همتای امریکایی خود مواضع اصولی طرف ایرانی را به اطلاع وی رسانده است و همواره بر برقراری صلح در منطقه و برقراری آتش بس در غزه تاکید کرده است.

وانگ یی در پایان تاکید کرد: چین و جمهوری اسلامی ایران از شرکای راهبردی هستند و آن کشور در تمام زمینه‌ها برای مواضع و جایگاه ایران اهمیت بالایی قائل است.

همچنین بخوانید

تنش اخیر در منطقه؛ محور گفت‌وگوی وزیران خارجه عربستان و چین

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا