سیاسی

الصفدی: به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم که اردن را به میدان جنگ تبدیل کند

وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی با همتای آلمانی خود خطاب به رژیم صهیونیستی و ایران گفت که به هیچ طرفی اجازه تبدیل اراضی اردن به میدان جنگ داده نخواهد شد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن تاکید کرد که کشورش میدانی برای هرگونه درگیری یا جنگ منطقه‌ای نخواهد نبود و به هیچ طرفی اجازه نخواهد داد که حریم هوایی اردن را نقض کند و امنیت شهروندان آن را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» الصفدی در کنفرانس مطبوعاتی با آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در برلین گفت که پیام ما به رژیم صهیونیستی و ایران این است که به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد که اراضی ما را به میدان جنگ تبدیل کند.

وی درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهایی که ایران علیه رژیم صهیونیستی پرتاب کرده بود گفت: ما با چیزی که برای امنیت شهروندان ما خطر به شمار می آید مقابله کردیم. همانطور که با پهپادهای ایران مقابله کردیم، با هر پهپاد رژیم صهیونیستی نیز مقابله می‌کنیم.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که جنگ غزه امنیت تمام منطقه را تهدید می‌کند و رژیم صهیونیستی تمام راه حل‌ها برای ایجاد صلح در خاورمیانه را از بین برد.

الصفدی خاطرنشان کرد که در حال حاضر اولویت توقف جنگ در غزه و پایان دادن به گرسنگی و فاجعه انسانی در نوار غزه است و اولین گام برای کاهش تشدید تنش‌ها، توقف تجاوزات در غزه است.

وی افزود هیچ کشوری در منطقه بیشتر از اردن خواستار دستیابی به صلح نیست و هیچ کشوری بیش تر از اردن، برای این امر هزینه نمی‌پردازد.

وزیر خارجه اردن گفت: نمی‌توان نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را بدون پاسخگویی پذیرفت و جامعه جهانی باید در این زمینه از اعتبار خود محافظت کند.

الصفدی ادامه داد: مساله اساسی این است که تجاوزات بیش از 6 ماهه رژیم صهیونیستی در غزه، موجب شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی، کوچ 1.7 میلیون نفر دیگر و تخریب 70 درصد از ساختمان‌های غزه شده است.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که اردن خواستار تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه نیست و این کشور میدانی برای درگیری یا جنگ منطقه‌ای نخواهد بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا